niedziela, 24 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościRaport EY: marketing w piłkarskiej Ekstraklasie wart 173 mln zł

Raport EY: marketing w piłkarskiej Ekstraklasie wart 173 mln zł

Firma doradcza EY we współpracy z Ekstraklasą S.A. już po raz piąty opublikowała raport dotyczący najwyższej piłkarskiej klasy rozgrywkowej w Polsce. Jak wynika z publikacji, w porównaniu do zeszłego roku wzrósł udział sponsoringu i marketingu w przychodach klubów Ekstraklasy. Z tego źródła pozyskały one w 2012 roku 173 mln zł.

Autorzy raportu przybliżyli sytuację biznesową 16 klubów występujących w rozgrywkach Ekstraklasy sezonu 2012/13 oraz 2 klubów, które dołączyły do nich w sezonie 2013/14. W rankingu finansowym po raz drugi zwyciężyła Legia Warszawa, która osiągnęła w 2012 roku blisko 90 mln zł. przychodów. Jak czytamy w raporcie EY, świetnie wyceniane było miejsce na koszulkach zawodników tego klubu. Łączna wartość ekwiwalentu reklamowego na koszulce Legii wyniosła 8,6 mln zł., natomiast łączna wartość wszystkich reklam na bandach stadionu Legii, mierzona tym samym sposobem, wyniosła 18,5 mln zł. Pod względem wartości reklam na koszulkach piłkarzy drugie miejsce zajął Śląsk Wrocław (prawie 7 mln zł. ekwiwalentu). Jeśli chodzi o ekspozycję reklam na stadionie, najlepiej wypadła Korona Kielce. Ekwiwalent telewizyjny reklam na bandach wokół boiska oszacowano na 21 mln zł.

Na wspieraniu klubów ekstraklasy zyskują nie tyko firmy, ale także miasta. Według danych z raportu na współpracy z klubem piłkarskim najbardziej zyskał Białystok, promujący się na koszulkach piłkarzy Jagiellonii. Reklama ta dała ponad 24 tys. ekspozycji, które przeliczono na 3,57 mln zł. telewizyjnego ekwiwalentu reklamowego. Pod względem wartości ekwiwalentu reklamowego drugie miejsce zajął Gdańsk, współpracujący z Lechią. Reklamy miasta eksponowane przez klub dały ekwiwalent w wysokości prawie 2,5 mln zł. i ponad 15 tys. ekspozycji. Trzecie miejsce przypadło Bielsku Białej. Wartość ekwiwalentu reklamy miasta na koszulkach i stadionie Podbeskidzia oszacowano na ponad 1,6 mln zł.

Cały raport

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj