środa, 25 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościRaport FOB-u: 403 dobre praktyki CSR-owe

Raport FOB-u: 403 dobre praktyki CSR-owe

Rośnie grono polskich firm, które inwestują w CSR. Potwierdza to 12. edycja raportu FOB-u „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”, który został przestawiony na 5. Targach CSR.

W raporcie FOB-u opisano 403 dobre praktyki oraz 155 praktyk długoletnich. Co znaczące, zwiększyła się (o ponad 100 proc.) liczba firm zgłaszających z sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Ponadto raport uwzględnia siedem obszarów odpowiedzialnego biznesu: ład organizacyjny (31 praktyk), prawa człowieka (12), praktyki z zakresu pracy (67), środowisko (81), uczciwe praktyki operacyjne (20), konsumenci (22) oraz zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej (170). Nie zabrakło również tekstów eksperckich, uwzględniających różne aspekty CSR-u.

Z przedstawionej analizy wynika, że: zwiększyło się znaczenie partnerstwa międzysektorowego i ponadbranżowego w rozwoju odpowiedzialnego biznesu oraz częściej uwzględnia się w strategii biznesowej głos nie tylko klientów, ale szerszej grupy interesariuszy – pracowników, dostawców, społeczności lokalnej. Co więcej, CSR stopniowo wkracza do sektora małych i średnich przedsiębiorstw. W tegorocznej edycji raportu reprezentowany jest on przez 47 firm. Jak podkreślają eksperci i ekspertki Forum Odpowiedzialnego Biznesu, do wzmocnienia działań CSR w tym sektorze w znacznym stopniu mogły przyczynić się konkursy z dotacjami na wdrożenie społecznej odpowiedzialności biznesu.

Najliczniejszą reprezentację dobrych przykładów znalazło się w obszarze „„zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej”. 170 inicjatyw dotyczyło m.in.: inwestycji społecznych, wsparcia organizacji pozarządowych, współpracy z uczelniami, działań charytatywno-filantropijnych. Ponadto moda na sport stała się jednym ze sposobów wykazania się społecznie odpowiedzialnym zaangażowaniem. Z kolei temat marnotrawienia żywności zmobilizował firmy do rozwoju współpracy z Bankami Żywności.

„Coraz częściej CSR staje się dla przedsiębiorstw sposobem myślenia i prowadzenia biznesu, w Raporcie pokazujemy najlepsze przejawy odpowiedzialności firm za wpływ, który wywierają na ludzi i środowisko naturalne” – podkreśla Mirella Panek-Owsiańska, prezeska Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

W czasie 5. Targów CSR do grona 43 Partnerów Strategicznych Forum Odpowiedzialnego Biznesu dołączają nowe firmy: Leroy Merlin, BASF oraz Jeronimo Martins Polska, a także firmy, z którymi FOB współpracował już wcześniej: Tesco Polska, Henkel, Bank Zachodni WBK. Partnerem Wspierającym Forum została agencja Garden of Words.

Cały raport dostępny tutaj

PRoto.pl było patronem medialnym wydarzenia.

Fot. FOB

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj