poniedziałek, 16 września, 2024
Strona głównaAktualnościWiadomościRaport IMM: French Open 2024 – analiza medialna i sponsoringowa wybranych polskich...

Raport IMM: French Open 2024 – analiza medialna i sponsoringowa wybranych polskich tenisistów [do pobrania]

Tenis w Polsce zyskuje na popularności, co jest zasługą kolejnych sukcesów naszych rodzimych sportowców na arenie międzynarodowej. Tym samym dyscyplina ta staje się również coraz atrakcyjniejsza dla potencjalnych sponsorów. Instytut Monitorowania Mediów przyjrzał się medialności wybranych polskich tenisistów, którzy brali udział w tegorocznej edycji turnieju French Open (26 maja – 9 czerwca).

Analizie poddano materiały na temat:

  • Igi Świątek, która już po raz czwarty triumfowała w kobiecej edycji Rolland Garos,
  • Huberta Hurkacza, który dotarł do czwartej rundy rozgrywek,
  • Tomasza Berkiety, który zagrał w wielkim finale juniorskiej edycji turnieju,

opublikowane w dniach 20 maja – 10 czerwca 2024 r.  

Największa liczba publikacji dotyczyła Igi Świątek – było to ponad 40 tys. materiałów, które przełożyły się na zasięg blisko 1,2 mld kontaktów oraz ekwiwalent reklamowy (AVE) w wysokości niespełna 200 mln zł.

Na temat Huberta Hurkacza ukazało się niemal 14 tys. publikacji, których łączny zasięg wyniósł ponad 430 mln potencjalnych kontaktów z przekazem, a AVE oszacowano na przeszło 56 mln zł.

Tomasz Berkieta, wschodząca gwiazda polskiego tenisa, także cieszył się znacznym zainteresowaniem mediów. Na jego temat opublikowano blisko 1,5 tys. materiałów, a ich zasięg wynosił ponad 77 mln kontaktów z przekazem. AVE tych przekazów zostało oszacowane na blisko 12 mln zł.

To tylko kilka podstawowych danych z badania opracowanego przez IMM. Przeanalizowano szczegółowo również m.in. rozkład publikacji w poszczególnych typach mediów, ekspozycję medialną czy dyskusję w social mediach.

Raport przedstawia także kluczowe dane dotyczące ekspozycji samych sponsorów poszczególnych tenisistów. Eksperci IMM zbadali, w ilu publikacjach medialnych dotyczących zawodników wyeksponowani byli ich sponsorzy oraz jaki był zasięg i ekwiwalent reklamowy materiałów, w których pojawiał się każdy ze sponsorów. W raporcie przedstawiono również miejsca ekspozycji sponsorów. Wycinkiem czasowym tego badania były ostatnie trzy dni zmagań zawodnika na turnieju.

W przypadku Igi Świątek największą ekspozycją mogła cieszyć się marka ON, która była widoczna w ponad 1,7 tys. publikacjach z udziałem tenisistki. Zasięg tych materiałów wynosił 74,5 mln, a AVE oszacowano na blisko 19 mln zł.

Yonex to z kolei sponsor Huberta Hurkacza, który eksponowano w największej liczbie publikacji – 273. Przełożyło się to na zasięg w wysokości 23,5 mln i AVE szacowane na ponad 4,7 mln zł.

Blisko 3 mln zł ekwiwalentu reklamowego udało się także wygenerować jednemu ze sponsorów Tomasza Berkiety – marce Adidas. Dzięki współpracy z tenisistą  logo firmy dobrze rozpoznawane w 136 publikacjach o zasięgu ponad 18,5 mln potencjalnych kontaktów z przekazem.

Dane dotyczące ekspozycji pozostałych sponsorów poszczególnych tenisistów również robią wrażenie, co można sprawdzić w pełnej wersji badania.  

Raport sponsoringowy zawiera wartościowe informacje zarówno dla samego sportowca, jak i dla marek, które z nim współpracują. Precyzyjnie pokazuje, jak duże było zainteresowanie daną osobą w mediach i jak ta medialność przełożyła się na widoczność sponsora.

Zapraszamy do bezpłatnego pobrania pełnej wersji badania na stronie.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj