W rankingu najczęściej cytowanych mediów w styczniu pierwsze miejsce zajęła Gazeta Wyborcza – podaje IMM w najnowszym raporcie „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Na kolejnych miejscach znalazły się portale Wirtualna Polska oraz Onet. Gazeta Wyborcza pierwszą pozycję zawdzięcza publikacji „Taśm Kaczyńskiego”. Niemal połowa wszystkich cytowań Gazety Wyborczej dotyczyła właśnie tego zagadnienia.
Prasa
Czołówkę najczęściej cytowanych tytułów prasowych otwiera dziennik Gazeta Wyborcza. Wyprzedził Rzeczpospolitą i Super Express.
Najczęściej cytowanym tygodnikiem były „Sieci”. Drugie miejsce na podium zajął „Newsweek”, a trzecie – „Wprost”.
„Perspektywy” znalazły się na pierwszym miejscu wśród miesięczników. Drugie i trzecie miejsce należą kolejno do miesięczników „Forbes” oraz „Press”.
Telewizja
TVN24 zajął pierwszą pozycję w rankingu. Na kolejnych miejscach uplasowały się TVN oraz TVP Info.
Radio
RMF FM zostało liderem cytowalności wśród stacji radiowych. Rozgłośnia wyprzedziła Radio ZET oraz PR1.
Portale internetowe
Najczęściej cytowanym portalem internetowym została Wirtualna Polska. Kolejne pozycje zajęły Onet oraz wpolityce.pl.
Media ekonomiczne
Dziennik Gazeta Prawna znalazł się na pierwszym miejscu wśród najczęściej cytowanych mediów ekonomicznych w Polsce. Drugie miejsce należy do Pulsu Biznesu, trzecie – do serwisu bankier.pl.
Media regionalne
Wśród mediów regionalnych na pierwszym miejscu uplasował się Dziennik Bałtycki.
Autorka badania: Magdalena Tokaj, Instytut Monitorowania Mediów
O badaniu:
Badanie przeprowadzono na podstawie 30 024 przekazów z mediów (materiałów prasowych, publikacji w portalach internetowych oraz programów radiowych i telewizyjnych) z okresu od 1 do 31 stycznia 2019 roku. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 30 565 razy (24 734 w portalach internetowych, 3 267 w prasie, 1 965 w telewizji i 599 w radio). Badanie wykonano na podstawie materiałów z monitoringu prasy, radio i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się nazwy mediów prasowych, portali internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów.
Instytut Monitorowania Mediów wyraża zgodę na publikację materiału i dołączonych do niego materiałów graficznych pod warunkiem umieszczenia w artykule aktywnego linku do źródła („Instytut Monitorowania Mediów”), które linkować będzie bezpośrednio do adresu www.imm.com.pl.