W rankingu najczęściej cytowanych mediów w marcu pierwsze miejsce zajął portal Onet.pl – podaje IMM w najnowszym raporcie „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Na kolejnych miejscach znalazły się portal Wirtualna Polska oraz radio RMF FM. Onet.pl pierwszą pozycję zawdzięcza cytowaniom wypowiedzi gości zapraszanych do programu „Onet Rano”.
Prasa
Czołówkę najczęściej cytowanych tytułów prasowych otwiera dziennik Rzeczpospolita, wyprzedzając Gazetę Wyborczą i Super Express.
Najczęściej cytowanym tygodnikiem było „Do Rzeczy”. Drugie miejsce na podium zajął tygodnik „Wprost”, a trzecie – „Sieci”.
„Forbes” ponownie znalazł się na pierwszym miejscu wśród w miesięczników. Drugie i trzecie miejsce należą kolejno do miesięczników „Perspektywy” oraz „Press”.
Telewizja
TVN zajął pierwszą pozycję w zestawieniu stacji telewizyjnych. Na kolejnych miejscach uplasowały się TVN24 oraz Polsat News.
Radio
RMF FM ponownie zostało liderem cytowalności wśród stacji radiowych. Rozgłośnia wyprzedziła Radio ZET oraz PR1.
Portale internetowe
Najczęściej cytowanym portalem internetowym został Onet.pl. Kolejne pozycje zajęły Wirtualna Polska oraz wpolityce.pl.
Media ekonomiczne
Dziennik Gazeta Prawna znalazł się na pierwszym miejscu wśród najczęściej cytowanych mediów ekonomicznych w Polsce. Drugie miejsce należy do Pulsu Biznesu, trzecie – do serwisu Bankier.pl.
Media regionalne
Wśród mediów regionalnych na pierwszym miejscu ponownie uplasowało się Radio Gdańsk.
Autorka badania: Joanna Górska, Instytut Monitorowania Mediów
O badaniu:
Badanie przeprowadzono na podstawie 30 024 przekazów z mediów (materiałów prasowych, publikacji w portalach internetowych oraz programów radiowych i telewizyjnych) z okresu od 1 do 31 marca 2019 roku. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 30 565 razy (24 734 w portalach internetowych, 3 267 w prasie, 1 965 w telewizji i 599 w radio).
Badanie wykonano na podstawie materiałów z monitoringu prasy, radio i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się nazwy mediów: prasowych, portali internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów.
Instytut Monitorowania Mediów wyraża zgodę na publikację materiału i dołączonych do niego materiałów graficznych pod warunkiem umieszczenia w artykule aktywnego linku do źródła („Instytut Monitorowania Mediów”), które linkować będzie bezpośrednio do adresu www.imm.com.pl.