piątek, 8 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościRaport IMM: Radia wysoko notowane

Raport IMM: Radia wysoko notowane

W listopadzie największą uwagę dziennikarzy w Polsce przykuła sprawa przeszłości Mariusza Muszyńskiego, sędziego Trybunału Konstytucyjnego oraz planowane zmiany w systemie podatkowym. Pierwsze miejsce zajęła Gazeta Wyborcza, a drugie i trzecie miejsce przypadło stacjom radiowym – Radiu ZET i RMF FM  – wynika z najnowszego raportu IMM dotyczącego najbardziej opiniotwórczych mediów.

Na czwartym i piątym miejscu znalazły się Rzeczpospolita i telewizja TVN24. W mediach często komentowano również temat ekshumacji ciał ofiar katastrofy smoleńskiej, wybory prezydenckie w USA oraz wygraną Donalda Trumpa.

Prasa

Na pierwszym miejscu wśród najczęściej cytowanych tytułów prasowych listopada ponownie znalazła się Gazeta Wyborcza, która zawdzięcza swoją pozycję doniesieniom na temat przeszłości Mariusza Muszyńskiego, sędziego Trybunału Konstytucyjnego oraz nadchodzącym zmianom w systemie podatkowym. Wyprzedziła Rzeczpospolitą oraz Newsweek.

 

Najczęściej cytowanym tygodnikiem listopada był Newsweek. Na drugim miejscu ponownie znalazł się wSieci, a trzecie miejsce przypadło Tygodnikowi Solidarność, ze względu na publikacje wywiadu z premier Beatą Szydło na temat zmian w kwestii finansowania organizacji społecznych oraz NGO-sów.  

Dzięki rankingowi „100 największych Polskich firm prywatnych”, najczęściej cytowanym miesięcznikiem w listopadzie był Forbes, a drugie i trzecie miejsce przypadło kolejno miesięcznikom Playboy oraz Grazia.

 

Telewizja
Wśród stacji telewizyjnych kolejny miesiąc prowadzi TVN24, wyprzedzając TVPinfo oraz TVP1. TVN24 zawdzięcza pierwszą pozycję wypowiedzi rzecznika rządu na temat incydentu z udziałem kolumny samochodów premier Beaty Szydło podczas wizyty w Izraelu.

 

Radio
Liderem cytowalności wśród stacji radiowych ponownie zostało Radio ZET, wyprzedzając RMF FM oraz PR3. Tym razem –  za sprawą doniesień o rozpoczęciu ekshumacji prezydenta Lecha Kaczyńskiego i jego żony Marii. PR1 zawdzięcza miejsce w pierwszej piątce dzięki wypowiedzi Konstantego Radziwiłła na temat likwidacji NFZ.

Portale internetowe
Najpopularniejszym portalem internetowym w listopadzie został wp.pl, za sprawą publikacji na temat ekshumacji ciał katastrofy smoleńskiej. Kolejne pozycje zajmują wPolityce.pl oraz Onet.pl.

 

 

Media ekonomiczne
Dziennik Gazeta Prawna po raz kolejny uplasował się na pierwszym miejscu wśród najczęściej cytowanych mediów ekonomicznych w Polsce. Wyprzedził m.in. Puls Biznesu oraz Forbes.

Media regionalne
Wśród mediów regionalnych na pierwszym miejscu uplasowało się Radio Gdańsk, w związku z wypowiedzią posła PiS Kazimierza Smolińskiego na temat planu budowy drogi S6. Kolejne miejsca zajęło Radio Kraków oraz Radio Szczecin.

 

Badanie przeprowadzono na podstawie 4 772 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu od 1 do 30 listopada 2016 r. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 4 819 razy (2 596 razy w prasie, 1 477 w telewizji i 746 w radio). Analiza obejmuje ponad 1000 gazet i czasopism oraz stacje telewizyjne (TVP1, TVP2, TVP3, TVP Kraków, TVP Sport, TVPinfo, TVN, TVN24, TVN Biznes i Świat, TVN TURBO, TVN Meteo, POLSAT, Polsat News, Polsat Sport, TV4, Canal+, TV Trwam, TV Puls) i wybrane programy w rozgłośniach radiowych (PR1, PR3, PR4, Radio Dla Ciebie / RDC, Radio Maryja, Muzo.fm, Radio RMF FM, Radio Zet, Radio TOK FM, Radio Gdańsk, Radio Katowice, Radio Kielce, Radio Merkury, Radio Szczecin, Radio Wrocław, Radio Lublin).
Badanie wykonano na podstawie materiałów z monitoringu prasy, radia i telewizji, w których pojawiały się nazwy mediów: prasowych, portali internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów.  

UWAGA: Badanie nie obejmuje cytowań opublikowanych w internecie. Natomiast pod uwagę brane są cytowania mediów internetowych, jeśli pojawiły się one w prasie, radiu bądź w telewizji.

Instytut Monitorowania Mediów prowadzi badanie nieprzerwanie od września 2003 r. Raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” dostarcza informacji na temat liczby cytatów z mediów ukazujących się w innych mediach, z wyłączeniem agencji informacyjnych i przedruków. Stała wysoka liczba cytowań to jeden z elementów mających wpływ na zwiększenie wiarygodności i opiniotwórczości danego medium. Raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” jest często wykorzystywany przez media, m.in. w opisach ich osiągnięć i sukcesów oraz w analizach czytelnictwa i sprzedaży.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj