poniedziałek, 23 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościRaport IMM: Rzeczpospolita najbardziej opiniotwórczym medium w lipcu

Raport IMM: Rzeczpospolita najbardziej opiniotwórczym medium w lipcu

W lipcowym rankingu najczęściej cytowanych mediów pierwsze miejsce zajął dziennik Rzeczpospolita, wyprzedzając m.in. Onet.pl i TVN24 – podaje Instytut Monitorowania Mediów w najnowszym raporcie „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Na kolejnych miejscach zestawienia znalazły się Wirtualna Polska oraz RMF FM.

Prasa
Czołówkę najczęściej cytowanych tytułów prasowych otwiera dziennik Rzeczpospolita, wyprzedzając Gazetę Wyborczą i Dziennik Gazetę Prawną. Rzeczpospolita zawdzięcza swoją wysoką pozycję informacjom na temat referendum konstytucyjnego oraz afery GetBack, dotyczącej tego, że spółka miała mieć wgląd do adresów Polaków z chronionej bazy PESEL.

Najczęściej cytowanym tygodnikiem były „Sieci Prawdy”. Pozycję lidera tygodnik zawdzięcza wywiadowi z Jarosławem Kaczyńskim. Na drugim miejscu znalazł się dwutygodnik „Wspólnota”, a trzecie miejsce zajął „Newsweek”.

„Forbes” znalazł się na pierwszym miejscu wśród miesięczników. Drugie i trzecie miejsca należą kolejno do miesięczników „Press” oraz „Playboy”.

Telewizja
TVN24 zajęło pierwszą pozycję w rankingu. Na kolejnych miejscach uplasowały się TVN oraz TVP Info.

Radio
RMF FM zostało liderem cytowalności wśród stacji radiowych dzięki echom wypowiedzi Kornela Morawieckiego, informacjom na temat ustawy IPN i sporu o Sąd Najwyższy. Radio wyprzedziło PR1 oraz TOK FM.

Portale internetowe
Najbardziej opiniotwórczym portalem internetowym został Onet.pl za sprawą informacji o reformie sądownictwa w Polsce. Kolejne pozycje zajęły Wirtualna Polska oraz wPolityce.pl.

Media ekonomiczne
Dziennik Gazeta Prawna znalazł się na pierwszym miejscu wśród najczęściej cytowanych mediów ekonomicznych w Polsce. Wyprzedził m.in. Puls Biznesu oraz „Forbesa”.

Media regionalne
Wśród mediów regionalnych na pierwszym miejscu uplasowało się Radio Kraków. Kolejne miejsca należą do Gazety Krakowskiej oraz Głosu Wielkopolskiego.

Autor: Magdalena Tokaj, Instytut Monitorowania Mediów

Badanie przeprowadzono na podstawie 26 008 przekazów z mediów (materiałów prasowych, publikacji w portalach internetowych oraz programów radiowych i telewizyjnych) z okresu od 1 do 31 lipca 2018 roku. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 26 727 razy (21 184 razy w portalach, 3 305 razy w prasie, 1 665  w telewizji i 573 w radio).

Analiza obejmuje ponad 1000 gazet i czasopism oraz stacje telewizyjne (TVP1, TVP2, TVP3, TVP Kraków, TVP Sport, TVPinfo, TVN, TVN24, TVN Biznes i Świat, TVN TURBO, TVN Meteo, POLSAT, Polsat News, Polsat Sport, TV4, Canal+, TV Trwam, TV Puls) i wybrane programy w rozgłośniach radiowych (PR1, PR3, PR4, Radio Dla Ciebie / RDC, Radio Maryja, Muzo.fm, Radio RMF FM, Radio Zet, Radio TOK FM, Radio Gdańsk, Radio Katowice, Radio Kielce, Radio Merkury, Radio Szczecin, Radio Wrocław, Radio Lublin).

Badanie wykonano na podstawie materiałów z monitoringu prasy, radio i telewizji, w których pojawiały się nazwy mediów: prasowych, portali internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj