poniedziałek, 18 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościTVN24 liderem najbardziej opiniotwórczych mediów 2018 roku. Raport IMM

TVN24 liderem najbardziej opiniotwórczych mediów 2018 roku. Raport IMM

TVN24 zwyciężył w rankingu IMM „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” obejmującym cały rok 2018. Informacje dziennikarzy TVN24 cytowane były łącznie ponad 25,5 tysiąca razy – w prasie, radiu, telewizji i portalach internetowych.

Na podium znalazły się też RMF FM (25,3 tysiąca cytowań) oraz Rzeczpospolita (niemal 24 tysiące cytowań). Wśród portali internetowych zwyciężyła Wirtualna Polska, która była cytowana przez inne media ponad 23 tysiące razy. Tematem, który wywoływał największe zainteresowanie, była polityka. Najchętniej cytowane były wypowiedzi przedstawicieli sceny politycznej oraz odniesienia do publikowanych wywiadów i rozmów prowadzonych na antenach.

Raport IMM najczęściej cytowane media 2018

Prasa

Na pierwszym miejscu wśród najczęściej cytowanych tytułów prasowych znalazł się dziennik Rzeczpospolita. Wyprzedził Gazetę Wyborczą oraz Fakt. Rzeczpospolita zapewniła sobie zwycięstwo dzięki materiałom dotyczącym polityki – informacjom własnym oraz wywiadom z politykami.

Raport IMM najczęściej cytowane media 2018

Wśród najczęściej cytowanych tygodników i dwutygodników pierwsze miejsce zajęło „Do Rzeczy”. Na kolejnych miejscach znalazły się „Sieci” oraz „Newsweek”.

Raport IMM najczęściej cytowane media 2018

Miesięcznikiem, na który najczęściej powoływały się inne media, były „Perspektywy”, które zacytowano ponad 2 tys. razy. Wyprzedziły „Forbesa” (ponad 1,3 tys.) oraz „Press”.

Raport IMM najczęściej cytowane media 2018

Telewizja

Spośród stacji telewizyjnych najczęściej powoływano się na informacje podawane na antenie TVN24, która jest także zwycięzcą ogólnego zestawienia. Wyprzedziła m.in. TVN oraz TVP Info. Za TVN24 najczęściej cytowano wypowiedzi polityków zapraszanych do studia.

Raport IMM najczęściej cytowane media 2018

Radio

Spośród rozgłośni radiowych najczęściej powoływano się na informacje podawane na antenie RMF FM. Wyprzedziło m.in. Radio Zet oraz PR1. RMF FM swoją zwycięską pozycję zawdzięcza kilku rodzajom materiałów: wywiadom z politykami, informacjom gospodarczym i ekonomicznym oraz najnowszym doniesieniom z kraju i ze świata.

Raport IMM najczęściej cytowane media 2018

Portale internetowe

Najczęściej cytowanym portalem internetowym w 2018 roku została Wirtualna Polska. Drugie i trzecie miejsca zajęły onet.pl oraz wpolityce.pl. Za Wirtualną Polską najczęściej podawano doniesienia dotyczące polskiej polityki oraz informacje z zakresu gospodarki.

Raport IMM najczęściej cytowane media 2018

Media ekonomiczne

Najczęściej przywoływanym medium ekonomicznym był Dziennik Gazeta Prawna, który został zacytowany prawie 10 tysięcy razy. Wyprzedził m.in. Puls Biznesu oraz „Forbesa”.

Raport IMM najczęściej cytowane media 2018

Media regionalne

Radio Gdańsk było w 2018 roku najczęściej cytowanym medium regionalnym. Inne media powoływały się na tę rozgłośnię ponad 1,6 tys. razy. Najczęściej podawały za Radiem Gdańsk informacje dotyczące kampanii samorządowej w Trójmieście. 

Tuż za Radiem Gdańsk uplasowały się radio Kraków i Radio Plus. Najczęściej cytowaną gazetą regionalną była Gazeta Krakowska, na którą powołano się niemal tysiąc razy.

Raport IMM najczęściej cytowane media 2018

Autorka badania: Magdalena Tokaj, Instytut Monitorowania Mediów

O badaniu:

Badanie przeprowadzono na podstawie 353 801 przekazów z mediów (materiałów prasowych, publikacji w portalach internetowych oraz programów radiowych i telewizyjnych) z okresu od 1 stycznia do 31 grudnia 2018 roku. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 365 967 razy (287 427 razy w portalach, 42 348 razy w prasie, 26 624 w telewizji i 9 568 w radio).

Analiza obejmuje ponad 1000 gazet i czasopism oraz stacje telewizyjne (TVP1, TVP2, TVP3, TVP Kraków, TVP Sport, TVPinfo, TVN, TVN24, TVN Biznes i Świat, TVN TURBO, TVN Meteo, POLSAT, Polsat News, Polsat Sport, TV4, Canal+, TV Trwam, TV Puls) i wybrane programy w rozgłośniach radiowych (PR1, PR3, PR4, Radio Dla Ciebie / RDC, Radio Maryja, Muzo.fm, Radio RMF FM, Radio Zet, Radio TOK FM, Radio Gdańsk, Radio Katowice, Radio Kielce, Radio Merkury, Radio Szczecin, Radio Wrocław, Radio Lublin).

Badanie wykonano na podstawie materiałów z monitoringu prasy, radio i telewizji, w których pojawiały się nazwy mediów prasowych, portali internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj