poniedziałek, 23 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościRaport IMM: TVN24 najbardziej opiniotwórczym medium w maju

Raport IMM: TVN24 najbardziej opiniotwórczym medium w maju

W maju 2018 roku pierwsze miejsce w rankingu przypadło TVN24, a drugie i trzecie miejsce zajęły kolejno RMF FM i TVN – wynika z najnowszego raportu Instytutu Monitorowania Mediów „Najbardziej opiniotwórcze media”. Największą uwagę dziennikarzy ponownie przykuł protest rodziców osób niepełnosprawnych.

Na czwartym i piątym miejscu znalazły się Rzeczpospolita oraz Wirtualna Polska. Media poruszały również temat przygotowań do wyborów samorządowych oraz kontroli CBA w Polskiej Grupie Zbrojeniowej.

Najbardziej opiniotwórcze media

Prasa

Na pierwszym miejscu wśród najczęściej cytowanych tytułów prasowych znalazł się dziennik Rzeczpospolita, wyprzedzając Gazetę Wyborczą oraz Super Express. Rzeczpospolita zawdzięcza pierwszą pozycję informacjom w sprawie wyników sondażu IBRiS na temat poparcia dla partii politycznych.

Najbardziej opiniotwórcze tytuły prasowe

Najczęściej cytowanym tygodnikiem maja okazały się „Sieci Prawdy”. Na drugim miejscu znalazł się „Wprost”, a trzecie przypadło tygodnikowi „Polityka”. Na tak wysokiej pozycji „Sieci Prawdy” pojawiły się dzięki informacjom o możliwości wyłudzeń finansowych w Polskiej Grupie Zbrojeniowej.

Tygodniki

„Perspektywy” znalazły się w maju na pierwszym miejscu wśród miesięczników dzięki najnowszemu rankingowi szkół wyższych. Drugie i trzecie miejsce przypadło kolejno miesięcznikom „Forbes” oraz „Press”.

Miesięczniki

Telewizja

Wśród stacji telewizyjnych najwięcej cytowań w maju uzyskał TVN24. Na drugim miejscu znalazł się TVN, a na trzecim miejscu uplasowało się TVPinfo. TVN24 zawdzięcza pierwszą pozycję informacjom na temat przygotowanego sondażu poparcia dla protestujących w Sejmie rodziców osób niepełnosprawnych.  

Najbardziej opiniotwórcze stacje telewizyjne

Radio

RMF FM zostało liderem cytowalności wśród stacji radiowych, wyprzedzając Radio ZET oraz PR1. Swoją pozycję zawdzięcza informacjom na temat protestu niepełnosprawnych i ich opiekunów w Sejmie.

Najbardziej opiniotwórcze stacje radiowe

Portale internetowe

Najczęściej cytowanym portalem internetowym w maju została Wirtualna Polska. Kolejne pozycje zajmują Onet.pl oraz wPolityce.pl. Swoją pozycję Wirtualna Polska zawdzięcza wywiadowi z Łukaszem Skorupskim.

Najbardziej opiniotwórcze portale internetowe

Media ekonomiczne

Dziennik Gazeta Prawna uplasował się na pierwszym miejscu wśród najczęściej cytowanych mediów ekonomicznych w Polsce. Wyprzedził m.in. „Puls Biznesu” oraz „Forbes”.

Najbardziej opiniotwórcze media biznesowe

Media regionalne

Wśród mediów regionalnych na pierwszym miejscu znalazło się Radio Szczecin dzięki informacji o agencji towarzyskiej, która funkcjonuje w szczecińskim apartamencie posła Platformy Obywatelskiej Stanisława Gawłowskiego. Na drugim miejscu uplasowało się Radio Gdańsk, a za nim Radio Plus.

Najbardziej opiniotwórcze media regionalne

Autor: Anastasiia Kuzhda, Instytut Monitorowania Mediów

Badanie przeprowadzono na podstawie 30 155 przekazów z mediów (materiałów prasowych, programów radiowych, telewizyjnych i materiałów z portali internetowych) z okresu od 1 do 31 maja 2018 r. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 31 584 razy (25 960 razy w portalach internetowych, 3 148 w prasie, 1 847 w telewizji i 629 w radio).

Analiza obejmuje ponad 1000 gazet i czasopism, wybrane programy w stacjach telewizyjnych (TVP1, TVP2, TVPinfo, TVN, TVN24, TVN Biznes i Świat, TVN TURBO, POLSAT, Polsat News, Polsat News2) i rozgłośniach radiowych (PR1, PR3, PR4, RDC, Radio Maryja, Muzo.fm, Radio RMF FM, Radio Zet, Radio TOK FM) oraz portale internetowe, na których regularnie pojawiają się nowe treści, z wyłączeniem źródeł o charakterze agregatorów treści i agencji informacyjnych. Analiza nie obejmuje materiałów z social media i komentarzy umieszczanych pod artykułami w portalach internetowych.

Badanie wykonano na podstawie materiałów z monitoringu prasy, radio, telewizji i portali internetowych, w których pojawiały się nazwy mediów: prasowych, portali internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. 

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj