środa, 2 kwietnia, 2025
Strona głównaAktualnościRaport PricewaterhouseCoopers

Raport PricewaterhouseCoopers

Raport PricewaterhouseCoopers dotyczący siedmiu wielkich polskich miast wzbudził falę publikacji. Powstał on, by zdiagnozować sytuację i ocenić potencjał rozwojowy metropolii. Fragmenty badań PricewaterhouseCoopers publikowane są m.in. na łamach Gazety Wyborczej Łódź. „Najmocniejszą stroną Łodzi jest korzystna dla inwestorów sytuacja na rynku pracy (…) ważnym kierunkiem dla polityki władz miasta powinno być wspieranie funkcjonowania i rozwoju organizacji pozarządowych.”
Z raportu wynika także, że Łódź jest miastem mało rozpoznawalnym w świecie, a dużym problemem metropolii jest słaby rozwój infrastruktury transportu i jakości służby zdrowia. Jak czytamy w podsumowaniu – „szczególną troską władz miasta powinna pozostawać konsekwentna polityka promocji miasta, wskazująca na jego rzeczywiste walory inwestycyjne”.
Równolegle do publikacji łódzkich raport PricewaterhouseCoopers będzie przez najbliższy tydzień analizowany w Gazecie Stołecznej. Warszawa, jak wynika z raportu, to jedno z dwóch najlepiej rozpoznawanych miast polskich na świecie. Przyciąga około 3,1 mln turystów rocznie, ma aż 65 festiwali teatralnych, 11 filmowych, a budżet na kulturę w przeliczeniu na mieszkańca jest najwyższy wśród badanych miast. „Generalny wizerunek miasta zwłaszcza w skali międzynarodowej, mógłby ulec dalszej poprawie w przypadku starannie zaplanowanej strategii promocyjnej.”
Raport PricewaterhouseCoopers zainspirował także do debaty redakcyjnej na temat wizerunku Białegostoku, choć miasto nie jest omawiane w raporcie.W debacie udział wzięli Katarzyna Łotowska z Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej, Zbigniew Sulewski z Centrum im. Adama Smitha, Lech Pilecki, prezes Podlaskiego Klubu Biznesu, i Jan Kwasowski, który prowadził dyskusję. „W Białymstoku od lat brakuje człowieka z charyzmą, który pociągnąłby za sobą innych” – komentował Pilecki, z kolei Sulewski tłumaczył: „co do wizerunku: trzeba ustalić, jakie wartości chcemy przekazywać, komu i jakimi metodami. Jeśli będzie konsensus w tych trzech kwestiach, za ileś lat Białystok będzie postrzegany lepiej”.(ml)

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj