czwartek, 14 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościRaport Weber Shandwick: komunikacja wewnętrzna kuleje w firmach

Raport Weber Shandwick: komunikacja wewnętrzna kuleje w firmach

Pracownicy są gotowi bronić swoich pracodawców, zwłaszcza w momentach krytycznych dla firmy. Większość z nich nie czuje się jednak dobrze poinformowana o działalności swoich pracodawców – wynika z raportu agencji Weber Shandwick.

Powstał on na podstawie badania, w którym wzięło udział 2,3 tys. pracowników, pracujących min. 30 godzin tygodniowo i zatrudnionych w firmach posiadających min. 500 pracowników. Ponad połowa respondentów (56 proc.) przyznała, że broniła swojej firmy w dyskusji wśród znajomych lub w szerszym gronie (np. w internecie lub w prasie). W przypadku firm, które przeszły przez proces zmiany kadry kierowniczej ten odsetek wyniósł 59 proc.

Gotowość do wsparcia swojej firmy nie oznacza jednak, że pracownicy są dobrze poinformowani. Jedynie 42 proc. przyznało, że ich wiedza pozwala na wytłumaczenie, czym zajmuje się ich pracodawca, 37 proc. zna cele, jakie stawia sobie ich firma. Zaledwie 29 proc. ankietowanych stwierdziło, że utrzymuje stały i regularny kontakt ze swoimi przełożonymi. Co więcej, wśród respondentów mocno zaangażowani pracownicy stanowią mało liczną grupę. 38 proc. zadeklarowało, że robi więcej niż się od nich wymaga, 35 proc. chce, aby ich pracodawca odniósł sukces, natomiast jedynie co trzeci respondent przykłada uwagę do reputacji swojego pracodawcy, a 28 proc. poleciłoby swoją firmę jako miejsce pracy dla innych. Autorzy raportu wyliczyli, że aktywni, silnie zaangażowani w działania firmy i pozytywnie wypowiadający się o niej pracownicy stanowią łącznie 21 proc. ankietowanych.

źródło: Weber Shandwick

Mimo wszystko pracownicy chętnie wypowiadają się o swoich pracodawcach w sieci. Dokładnie połowa ankietowanych często lub od czasu do czasu zamieszcza w sieci post, film lub zdjęcie dotyczące swojej firmy, 39 proc. zamieściło natomiast pozytywne opinie o swoim miejscu pracy. Z resztą firmy same zachęcają pracowników do korzystania z mediów społecznościowych i publikowania informacji związanych ze swoim miejscem pracy. Najczęściej firmy oferują pracownikom gotowe narzędzia do wykorzystania w sieci, same przekazują pracownikom materiały do wykorzystania w internecie i wprowadzają politykę korzystania z serwisów społecznościowych, ujętą w przystępnej formie. (ks)

Pełen raport

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj