piątek, 8 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościRay-Ban i Facebook tworzą okulary, które pozwolą kręcić wideo

Ray-Ban i Facebook tworzą okulary, które pozwolą kręcić wideo

Facebook zaprezentował okulary Ray-Ban Stories, które umożliwiają tworzenie zdjęć i filmów. Wyposażono je w podwójne zintegrowane kamery 5 MP, które pozwalają na kręcenie wideo z pierwszoosobowej perspektywy.

W komunikacie prasowym czytamy, że „zdjęcia i 30-sekundowe filmy można rejestrować przy użyciu przycisku przechwytywania oraz bez użycia rąk dzięki poleceniom głosowym Facebook Assistant”. O tym, że aparat jest włączony, będzie informować zapalona dioda LED. Okulary są także wyposażone w głośniki i mikrofony nagrywające dźwięk i pozwalające na prowadzenie rozmów.

Ray-Ban Stories łączą się z aplikacją Facebook View, co umożliwia użytkownikowi publikowanie stworzonych zdjęć i wideo w serwisach społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram, WhatsApp, Messenger, Twitter, TikTok czy Snapchat. Aplikacja, dostępna na urządzenia z systemami iOS i Android, pozwala także edytować oraz zapisywać obrazy i filmy w telefonie.

Czytamy, że ważnym elementem produkcji okularów była miniaturyzacja. Firma EssilorLuxottica, której marką jest m.in. Ray-Ban, „współpracowała z Facebookiem już na etapie początkowych koncepcji aż po stworzenie ostatecznego projektu”. Wspólnie opracowano kwestie technologiczne, które musiałby być dostosowane do kształtu i wymiaru okularów. Ostatecznie „Ray-Ban Stories ważą tylko około pięć gramów więcej niż oryginalny model Wayfarer”.

Facebook przekazuje, że w tworzeniu sprzętu brano także pod uwagę kwestie bezpieczeństwa i ochrony prywatności. Korzystający z Ray-Ban Stories otrzyma m.in. informację o niskim poziomie baterii, a także będzie musiał podać adres mailowy oraz hasło do logowania na Facebooku w celu weryfikacji tożsamości. Obrazy i wideo przechowywane w okularach są szyfrowane – zapewnia firma Zuckerberga. Na ten moment zarówno aplikacja, jak i Ray-Ban Stories nie wyświetlają treści reklamowych, a zebrane dane wizualne nie będą uwzględniane w personalizacji reklam.

Facebook podaje też, że „opracował wytyczne dotyczące właściwego korzystania z okularów”, a niektóre z nich „pojawiają się bezpośrednio w aplikacji”. W kwestiach związanych z bezpieczeństwem i ochroną prywatności serwis konsultował się ze specjalizującymi się w tych obszarach organizacjami.

Zaprezentowano 20 wariantów okularów, które można kupić w Stanach Zjednoczonych, Australii, Kanadzie, Irlandii, Włoszech i Wielkiej Brytanii. Do Ray-Ban Stories dołączone jest także przenośne etui ładujące.

Facebook zapowiada też dalsze prace nad wprowadzaniem rozwiązań z zakresu rozszerzonej rzeczywistości. (ap)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj