Polska Gazeta Krakowska informuje o drugiej młodości i wizerunkowym sukcesie podkrakowskiego Pcimia. Jak podaje gazeta, od czasu wyemitowania reklamy z udziałem Johna Cleese’a, Pcim wzorowo wykorzystał potencjał promocyjny, a skutki kampanii są dla miasta wymierne.
Piotr Czarniecki, autor artykułu opisuje, że początkowo zarówno władze jak i mieszkańcy wsi byli reklamą oburzeni. Dostrzegli jednak, że jest ona szansą na wypromowanie pozytywnego wizerunku miejscowości. Wójt Pcimia Daniel Obajtek w specjalnym liście zaprosił Cleese’a do współpracy, zaoferował pomoc w uzyskaniu polskiego obywatelstwa, meldunku na terenie gminy i co najważniejsze pomoc w odnalezieniu słynnej ciotki.
Czy aktor skorzysta z propozycji nie wiadomo, pewne jest jednak, ze niedługo odwiedzi Polskę, by nakręcić kolejną reklamę dla banku. Władze Pcimia mają nadzieję, że uda mu się znaleźć chwilę by odwiedzić wieś. Taka promocja przynosi im spore korzyści „zwrócono uwagę na ogromną liczbę inwestycji, jakie prowadzimy w oświacie, służbie zdrowia i infrastrukturze drogowej” – podkreśla Obajtek.(mk)