Instagram ogłosił, że wydłuża maksymalny czas w Reels. Od teraz będą mogły trwać nawet 60 sekund – podaje socialmediatoday.com.
Jak czytamy, aktualizacja objęła wszystkich użytkowników serwisu. Dotychczasowy limit 30 sekund w materiałach Reels został podniesiony do 60 sekund. Serwis chce dać użytkownikom więcej przestrzeni do kreatywnych działań.
Źródło przypomina, że Instagram już od jakiegoś czasu eksperymentuje z dłuższymi formatami. We wrześniu 2020 roku wydłużył czas Reels z 15 do 30 sekund. Wideo w postach mogą trwać natomiast maksymalnie minutę, a w sekcji IGTV możliwa jest publikacja nawet godzinnych materiałów.
Czytamy także, że TikTok – z którym Instagram konkuruje opcją Reels – obecnie umożliwia przesyłanie klipów trwających do 3 minut, a filmy w YouTube Shorts mogą mieć do 60 sekund.
Źródło ocenia dalej, że wydłużenie klipów Reels da większej liczbie użytkowników możliwość tworzenia dłuższych materiałów lub ponownego wykorzystania tych samych, które przesyłają do TikToka i YouTube Shorts. Co ważne, należy pamiętać, by usunąć znaki wodne, bo takim materiałom Instagram ogranicza zasięgi – czytamy. (mb)