Jak czytamy w dodatku do Dziennika Gazety Prawnej, stopień obłożenia reklamowego YT jest niższy niż na Zachodzie, co przekłada się na stawki. Dzięki temu jest to kanał atrakcyjny finansowo nawet dla mniejszych firm.
„Rynek reklamy YouTube w Polsce jest nieporównywalnie mniejszy niż np. w USA. To bardzo dobra wiadomość dla polskich firm. Dzięki temu bariera wejścia i wszelkie koszty z tym związane są na relatywnie niskim poziomie” – zaznacza Inez Białobrzeska, CEO agencji BrandTube. Reklama na YouTube jest dobrą opcją dla małych i średnich firm, których nie stać na reklamę w telewizji. Samą reklamę na YT można nagrać już za 10 tys. zł. Ile kosztuje wyświetlanie reklam? Według Białobrzeskiej emisja reklamy w formacie True View, In Stream (reklam wyświetlanych przed klipami, które internauta może zamknąć po kilku sekundach) to kosztuje reklamodawcę 18-28 groszy.
Kolejny sposób na promocję to oczywiście współpraca z vlogerami. „Cena zależy od liczby stałych widzów kanału, jak również liczby odsłon, jakie generuje twórca. Jest również uwarunkowana formą współpracy” – czytamy. Według Białobrzeskiej nakręcenie odcinka o danym produkcie kosztuje od 5 do 70 tys. zł., koszt lokowania produktu waha się od 3 do 25 tys. zł. Pozyskanie vlogera jako ambasadora kosztuje natomiast od 25 do 200 tys. zł. (ks)