Ponad 2 miliardy ludzi na całym świecie korzysta obecnie z serwisów społecznościowych, a liczba ta stale rośnie. Firmy nie przegapiły ekspansji social mediów – w USA 9 na 10 firm jest aktywnych w portalach społecznościowych. O trendach na 2016 rok w komunikacji firm w social mediach czytamy w portalu blog.hootsuite.com.
Pierwszą z tendencji, jakie wymienia autor artykułu Ryan Holmes, CEO Hootsuite, jest szturm serwisów społecznościowych na miejsca pracy. Już od jakiegoś czasu wróży się śmierć mejli, jednak ten sposób komunikacji wewnętrznej znika dość powoli. W tym roku jednak ma szansę zastąpić go choćby Slack – intuicyjna aplikacja, która w dwa lata zdobyła ponad milion aktywnych użytkowników, w tym zespół NASA – czytamy. W fazie testów jest także Facebook at Work.
Dalej czytamy również, że w roku 2016 firmy będą docierać do otoczenia za pomocą nie tylko zespołów odpowiedzialnych za komunikację, ale wszystkich pracowników. W ten sposób będą wzmacniać swój wizerunek. Jak zauważa autor tekstu, tendencja do zachęcania pracowników do dzielenia się informacjami o firmie w kanałach społecznościowych wzrasta od 2013 roku.
Rozpoczynający się właśnie rok to także czas, w którym firmy postawią na wiadomości w portalach społecznościowych. Z aplikacji do komunikowania się, takich jak WhatsApp czy Messenger, korzysta obecnie 4 miliardy użytkowników. Jak dotąd, potencjał tych platform nie został przez firmy wykorzystany. 2016 może okazać się więc czasem analizy i lepszego wykorzystania aplikacji, bo wiadomość stała się już kluczowym kanałem obsługi klienta w social mediach – czytamy.
Czytaj także: Social media. Prognozy na 2016 rok
Kolejny trend to dominacja reklamy natywnej – wskazuje CEO Hootsuite. Ten rodzaj reklamy w serwisach społecznościowych to m.in. sponsorowane posty na Facebooku i Instagram i promowane tweety na Twitterze, które wyglądają i zachowują się bardzo podobnie do wpisów znajomych. Są również bardzo precyzyjne: uwzględniają nie tylko wiek i płeć, lecz także zainteresowania czy miejsce zamieszkania. Firmy chętniej więc wykorzystują ten rodzaj reklamy i inwestują w nią coraz większe kwoty.
Wideo w social mediach rośnie w siłę – czytamy dalej. Zdaniem autora artykułu ta tendencja będzie się utrzymywać. Szczególnie, że Facebook stale rozwija swoje funkcje dotyczące filmów – w ubiegłym roku serwis zwiększył liczbę wyświetleń wideo ponad dwukrotnie. W sumie dorośli użytkownicy spędzają oglądając wideo w sieci 66 minut każdego dnia. Mimo popularności tej formy, wiele firm wciąż uważa ją za zbyt kosztowną. Tu alternatywą stają się na przykład krótkie formy, takie jak Vine czy wideo na Instagramie. (mb)