wtorek, 24 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościReklama nie musi się podobać, aby skłonić do zakupu danej marki

Reklama nie musi się podobać, aby skłonić do zakupu danej marki

Przynajmniej trzykrotne zetknięcie się z internetową reklamą znacznie zwiększa rozpoznawalność marek – wynika z raportu IAB Polska. Jeśli odbiorca będzie ją oglądał odpowiednio często, może także wzrosnąć gotowość do zakupu reklamowanego produktu czy usługi.

W przypadku grupy, która nie zetknęła się z daną reklamą, wspomagana znajomość marki wynosi 71 proc. Wśród respondentów, którzy zetknęli się z reklamą odsetek ten jest większy o 5 pkt proc. Ile razy odbiorca musi zetknąć się z reklamą, aby skutecznie podnieść świadomość marki? W przypadku grupy, która zetknęła się od 1 do 3 razy z reklamą, wspomaganą znajomość danej marki zadeklarowało 71 proc. osób (odsetek identyczny, jak w przypadku osób, które nie zetknęły się z nią w ogóle). W grupie odbiorców, do których reklama dotarła od 4 do 10 razy wskaźnik wzrósł do 77 proc., a w przypadku 11 i więcej kontaktów – do 80 proc.

Ważna jest jednak nie tylko liczba kontaktów z reklamą, ale także jej jakość. W przypadku osób, które oceniły reklamę pozytywnie, wzięcie pod wagę zakupu danej marki zadeklarowało 51 proc. ankietowanych. Co ciekawe, najmniej osób rozważających zakup pojawiło się w grupie nastawionej nie negatywnie, a neutralnie do danej kreacji. Przy negatywnym odbiorze odsetek osób zastanawiających się nad zakupem wyniósł 40 proc, wobec 36 proc. w grupie nastawionej neutralnie.

Badanie zostało zrealizowane techniką CAWI z zastosowaniem standaryzowanego ilościowego kwestionariusza. Realizacja wywiadów towarzyszyła kampaniom reklamowym marek: BoboFrut, Leroy Merlin oraz Olympus, emitowanym w lipcu i sierpniu 2012. Wyniki opracowano na podstawie 7511 wywiadów. (ks)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj