sobota, 16 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościZe świataReklama z chipsem zastępującym hostię wywołała oburzenie we Włoszech. Firma wydała oświadczenie

Reklama z chipsem zastępującym hostię wywołała oburzenie we Włoszech. Firma wydała oświadczenie

Reklama marki Amica Chips przedstawiająca zakonnicę przyjmującą chipsa zamiast hostii wywołała falę krytyki. Włoska organizacja katolicka stwierdziła, że jest ona „bluźnierstwem” i powinna zostać zdjęta z anteny – podaje theguardian.com. 

Jak czytamy, usunięty już spot reklamowy przedstawiał grupę zakonnic, które uczestniczyły we mszy świętej. Jedna z nich, zaglądając do tabernakulum, zdała sobie sprawę, że jest ono puste. W następnej scenie inna zakonnica przyjmuje komunię. W pewnym momencie uświadamia sobie, że zamiast hostii, otrzymała chipsa. Nimi wypełnione było bowiem naczynie. Ksiądz i zakonnica patrzą na siebie z niezrozumieniem, po czym spoglądają w bok, gdzie siedzi wspomniana wcześniej zakonnica jedząca chipsy z otwartej paczki.

Katolicy wierzą, że hostia reprezentuje ciało i krew Chrystusa. Giovanni Baggio, szef AIART, katolickiej grupy monitorującej włoskie radio i telewizję, stwierdził, że reklama Amica Chips jest „bluźnierstwem”. Ponadto, podkreślił, że spot jest „oburzający” i „obraża wrażliwość milionów praktykujących katolików, trywializując porównanie między chipsem ziemniaczanym a konsekrowanym przedmiotem” – donosi źródło. 

Reklamę skrytykowała także katolicka gazeta Avvenire, która w artykule wspomniała, że „Chrystus został zredukowany do chipsa ziemniaczanego”. „Poniżany i oczerniany jak dwa tysiące lat temu” – czytamy.

IAP (Istituto dell’Autodisciplina Pubblicitaria), włoski urząd ds. standardów reklamy, w związku z reakcją społeczeństwa ogłosił nakaz zdjęcia reklamy z anteny. Polecenie nie dotyczy jednak reklam internetowych – pisze theguardian.com. 

W mediach społecznościowych pojawiło się wiele nieprzychylnych komentarzy dotyczących reklamy.

„To bluźnierstwo! Szanujcie naszego Pana Jezusa w Świętej Eucharystii!”, „Z Bogiem się nie igra. Moim włoskim przyjaciołom sugeruję całkowity bojkot tej firmy” – napisali internauci, cytowani przez źródło.

Marka Amica Chips postanowiła opublikować na swoim profilu na Instagramie oświadczenie.

„Uważamy, że nie jest to miejsce, aby wchodzić w meritum reklamy, również ze względu na fakt, że IAP wydało już nakaz zaprzestania jej rozpowszechniania i wierzymy, że w spokojnej i konstruktywnej dyskusji z wyżej wymienionym organem uda się znaleźć rozwiązanie, które będzie w stanie wyjaśnić racje wszystkich zaangażowanych stron” – napisała firma. 

Pragniemy jednak stanowczo powtórzyć, że nie było i nie jest naszym zamiarem, jak kwestionuje IAP, »obrażanie przekonań moralnych, obywatelskich i religijnych«, mimo że rzeczywiście było to źródło profanacji, wykorzystujące dokładnie najgłębsze »identyfikujące serce« katolicyzmu. W związku z tym reklama nie będzie już emitowana” – czytamy w oświadczeniu. (ao)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj