sobota, 16 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościReklamodawcy wyczuli święta. Raport IMM o wydatkach na promocję

Reklamodawcy wyczuli święta. Raport IMM o wydatkach na promocję

Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe w listopadzie 2017 roku w wybranych branżach: farmaceutycznej, finansowej, handlowej, motoryzacyjnej i telekomunikacyjnej. W sezonie grypowym i przedświątecznym to branże farmaceutyczna i handlowa najwięcej zainwestowały w reklamę.

Wydatki reklamowe w podziale na branże
W listopadzie największy budżet na reklamę przeznaczyły firmy farmaceutyczne – ich wydatki reklamowe stanowiły 38 proc. wszystkich nakładów na w branżach zbadanych przez IMM. Na drugim miejscu znalazł się sektor handlowy (który zwiększył nieco udziały w porównaniu z poprzednim miesiącem), na trzecim – finansowy.

Wydatki reklamowe w podziale na branże

Wydatki reklamowe w poszczególnych branżach:

– farmaceutyczna: 473,4 mln zł

– handlowa: 395,1 mln zł

– hinansowa: 148,2 mln zł

– motoryzacyjna: 116,4 mln zł

– telekomunikacyjna: 118,6 mln zł

Wydatki reklamowe w podziale na media
Każda ze zbadanych branż zainwestowała najwięcej środków w reklamę telewizyjną; w sektorze finansowym i telekomunikacyjnym było to ponad 80 proc. budżetu reklamowego. W porównaniu z poprzednim miesiącem znacznie zmalały wydatki przeznaczone na reklamę prasową.

Wydatki reklamowe w podziale na media

Farmacja: marki o największych wydatkach reklamowych
W rankingu marek z branży farmaceutycznej o największych wydatkach reklamowych pierwsze miejsce zajmuje Ibuprom z budżetem wynoszącym niemal 12 mln zł. Kolejne miejsca należą do brandów APAP oraz Gripex.

Farmacja: typy reklamowanych produktów
Najczęściej reklamowaną kategorią produktową z branży farmaceutycznej są preparaty na przeziębienie i grypę oraz na kaszel. Trzecie miejsce zajmują suplementy diety.

Finanse: marki o największych wydatkach reklamowych
W listopadzie największym reklamodawcą w branży finansowej był BGŻ BNP Paribas, który zainwestował w promocję 10,5 mln zł. W pierwszej trójce znalazły się także Alior Bank oraz ING. Na kolejnych miejscach różnice w wydanych kwotach nie były znaczne.

Finanse: typy reklamowanych usług
Branża finansowa w największym stopniu inwestowała w reklamy pożyczek gotówkowych, kont osobistych oraz kredytów gotówkowych. Porównując te dane z zestawieniem z zeszłego miesiąca, można zauważyć duże zmiany w wyborze reklamowanych usług – zapewne związane z okresem przedświątecznym.

Handel: marki o największych wydatkach reklamowych
Najwięcej w promocję w branży handlowej zainwestował Lidl (53 mln zł), Media Expert, a także Media Markt. Wydatki reklamowe największych marek wzrosły w listopadzie zauważalnie.

Handel: typy reklamowanych sklepów
W branży handlowej największy budżet został wykorzystany na reklamę sklepów z elektroniką oraz sklepów dyskontowych. Na trzecim miejscu znalazła się reklama hipermarketów.

Motoryzacja: marki o największych wydatkach reklamowych
Według danych z monitoringu reklam IMM największy budżet reklamowy w branży motoryzacyjnej ulokowała w mediach klasycznych Skoda. W listopadzie na kolejnych miejscach znalazły się Hyundai i Mercedes.

Motoryzacja: typy reklamowanych produktów
W zestawieniu najczęściej reklamowanych produktów z branży motoryzacyjnej nie ma niespodzianek – 77 proc. wydatków reklamowych przeznaczono na promocję samochodów osobowych.

Telekomunikacja: marki o największych wydatkach reklamowych
Plus i Orange to najwięksi reklamodawcy z branży telekomunikacyjnej w listopadzie – z budżetami ponad 23 mln zł każdy. Trzecie miejsce należy do T-Mobile, a to oznacza, że podium nie zmieniło się w porównaniu z październikowymi wynikami.

 

Czytaj więcej:
Orange jako „marka przyjazna blogerom”. Wywiad z rzecznikiem

 

Telekomunikacja: typy reklamowanych usług
Branża telekomunikacyjna w największym stopniu inwestowała w reklamy oferty na abonament, oferty łączonej (TV, internet, telefon), a także oferty dla firm.


O raporcie:

Raport został opracowany na podstawie danych z monitoringu reklam admonit IMM, obejmuje okres 1-30 listopada 2017 roku. Badaniem objęte zostały reklamy opublikowane w prasie oraz wyemitowane w radiu i telewizji. Wydatki prezentowane w raporcie podawane są według oficjalnych cenników netto poszczególnych mediów. Więcej o admonit na stronie.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj