Niedawno na Proto.pl informowaliśmy o podsumowaniu Facebooka za drugi kwartał 2016 roku. Wśród wyników pojawiła się okrągła liczba – Messegener ma już ponad miliard aktywnych użytkowników miesięcznie.
W kwietniu pisaliśmy też o wprowadzeniu do aplikacji chatbotów, czyli zautomatyzowanych programów, które mogą dostarczać zainteresowanym różne rodzaje treści.
W serwisie adweek.com czytamy, że niektóre marki rozpoczęły już eksperymentowanie z tym rodzajem dostarczania usług. Autorka artykułu podaje 5 przykładów.
General Electric stworzyło z okazji Światowego Dnia Emoji w lipcu bota o nazwie Dot the Bot, który miał przedstawiać rebusy związane ze światem nauki w formie ciągów emoji. Przykładowo, obrazek koperty i data miały wskazywać na rok wynalezienia poczty e-mail – czytamy.
Za udzielanie poprawnych odpowiedzi użytkownik miał otrzymać 1 lub 2 punkty, w zależności od tego, ile potrzebował podpowiedzi.
Screen ze strony: http://tiny.pl/g94t5
Z kolei American Express, firma z branży bankowości, stworzyła bota, który śledzi nasze transakcje bezgotówkowe. Na podstawie historii zakupów przesyła w czasie rzeczywistym dodatkowe, powiązane z zakupem informacje. Jeśli kupiliśmy bilet lotniczy, otrzymujemy np. sugestie, do których restauracji na lotnisku warto zajrzeć.
Screen ze strony: http://tiny.pl/g94t5
Dzięki botom Pizza Hut chce klientom ułatwić zamawianie swojego jedzenia. Specjalny bot śledzi naszą lokalizację, by na podstawie tego sugerować specjalne zniżki w pobliskich restauracjach. Ma też umożliwiać składanie zamówień przez Messengera, włącznie z zapamiętywaniem najczęstszych zamówień i historii adresów dostaw.
Źródło: pexels.com
Tymczasem producent słodyczy Trolli kieruje swojego chatbota do millenialsów. Bot potrafi przeprowadzić 10-pytaniowy quiz, by na podstawie odpowiedzi dopasować „rozmówcę” do typów osobowości opartych na smakach słodyczy. Następnie, w zależności od wyniku quizu, użytkownik otrzymuje coś w stylu wirtualnego zwierzątka Tamagotchi, którym trzeba się opiekować, codzienną dawkę GIF-ów lub zróżnicowanych porad, pytań, anegdot.
Screen ze strony: http://tiny.pl/g94t5
Codzienne przepisy zapewniać ma chatbot Wholefoods, amerykańskiej sieci supermarketów. Użytkownicy mogą wysyłać mu kombinacje emoji i słów kluczowych, a elektroniczny „rozmówca” potraktuje je jako listę składników, do których potem dopasuje przepisy.
Screen ze strony: http://tiny.pl/g94t5
(mp)