Advertising Standards Authority (ASA), brytyjski regulator reklamowy, zakazał reklam BMW i MG za wprowadzanie klientów w błąd. Firmy miały informować, że ich pojazdy są bezemisyjne – opisuje thedrum.com.
Jak podaje źródło, mimo że samochody elektryczne są bezemisyjne podczas jazdy, to emisje występują w procesie produkcji i ładowania. Firmy, chcąc przestrzegać kodeksów reklamowych, powinny powiadomić, że oświadczenia o zerowej emisji odnoszą się tylko do samej jazdy samochodem.
Pojazdy BMW w Google były natomiast promowane hasłem „Samochody bezemisyjne – pobierz broszurę już dziś”. Firma stwierdziła w swojej obronie, że określenie to miało przyciągnąć konsumentów poszukujących samochodów elektrycznych i zostało automatycznie umieszczone w reklamie. BWM stwierdziło także, że hasło to pojawiło się w niewielkiej liczbie wyników wyszukiwania. Zapewniło również ASA, że przestanie używać tego określenia w Google Ads – czytamy.
Reklama MG z kolei promowała w pełni elektryczny pojazd obok hybrydy, nie precyzując, do którego z nich odnosiło się stwierdzenie o zerowej emisji. ASA stwierdziło, że nie dostarczono klientowi wystarczających informacji. Organ regulacyjny dodał także, że samochody elektryczne emitują gazy cieplarniane w inny sposób – donosi źródło. (ao)