Brytyjski Urząd Standardów Reklamy stwierdził, że reklamy linii lotniczych Etihad Airways wprowadzają konsumentów w błąd w kwestii wpływu lotów na środowisko – informuje theguardian.com.
Utworzone w Emiratach Arabskich linie lotnicze, które w swojej kampanii przekonują, że „wybór Etihad jest świadomym wyborem dla planety” oraz w przeszłości promowały takie inicjatywy jak ograniczenie plastikowych sztućców, zdaniem brytyjskiego urzędu wyolbrzymiają swoje działania – czytamy.
Zgodnie z brytyjskimi przepisami marketingowymi twierdzenia takie jak „zrównoważone lotnictwo” muszą być poparte wiarygodnymi dowodów.
Cytowany przez źródło Urząd Standardów Reklamy powiedział, że zauważono kroki, które podejmuje Etihad w celu zmniejszenia wpływu swoich usług na środowisko, jednak „nie było żadnych inicjatyw, które odpowiednio uzasadniałyby takie określanie się przez linie lotnicze, dlatego są to jedynie wyolbrzymione twierdzenia, a same reklamy naruszają kodeks reklamowy”. (zd)