Instagram testuje kolejne formaty reklamowe. Tym razem są to wyświetlane w relacjach innych użytkowników przekazy promocyjne, które posiadają przycisk przekierowujący do reklamowanych platform – podaje socialmediatoday.com.
Jak pisze 404 Media, cytowane przez źródło, testowe reklamy dotyczą „Super Rumble”, czyli gry dostępnej na Horizon Wolrds, platformie wirtualnej rzeczywistości należącej do Mety. Portal opisuje, że „reklamy wyskakują z dołu Stories znajomych, co może stworzyć nieco surrealistyczne doświadczenie reklamowania gry opartej na wirtualnej rzeczywistości w postach znajomych, w których omawiają oni kwestie polityczne lub wydarzenia na świecie”.
Według socialmediatoday.com, na ten moment reklamy mogą ograniczać się tylko do aplikacji należących do Mety, aby firma mogła powiązać potencjalne zainteresowanych użytkowników Instagrama z rozwijającą się platformą wirtualnej rzeczywistości.
Matt Navarra, ekspert ds. mediów społecznościowych, w serwisie Threads udostępnił przykład tego, jak jeszcze mogą wyglądać testowane przez Instagrama reklamy.
Źródło: threads.net/mattnavarra
Wielu użytkowników aplikacji nie jest jednak zadowolonych z obecnych testów. Uważają oni, że Instagram przez wstawianie do relacji innych użytkowników reklam może zakłócić bezpośrednie zaangażowanie – dowiadujemy się.
Przypomnijmy, że jakiś czas temu serwis potwierdził także, że jest w trakcie sprawdzania innego inwazyjnego formatu przekazów promocyjnych, jakim są niepomijalne reklamy. (ao)
Źródło: socialmediatoday.com, Instagram Tests New Ads Overlaid on User Stories, Andrew Hutchinson, 12.06.2024