Agencja Kobold Public Relations wraz z serwisem Forbes.pl rozpoczynają wspólny projekt badawczy na temat postrzegania przez firmy referencji w procesach handlowych.
O tym, że rekomendacja znajomych jest najlepszą reklamą nie trzeba nikogo przekonywać. Każdemu zdarzają się sytuacje, gdy na zakupach ktoś podpowiada „tego nie bierz, jest niedobre” i odwrotnie „spróbuj tego, jest pyszne”. Nie ma większej siły przekonywania. Czy podobnie jest w przypadku rekomendacji w sferze biznesowej? Czy przy wyborze oferty, firmy zwracają uwagę na referencje? Na te i wiele innych pytań, ma dać odpowiedź projekt badawczy „Referencje w procesach handlowych”, który wraz z Forbes.pl przeprowadza agencja Kobold Public Relations. – Sprawdzimy jakie znaczenie mają referencje. Mamy nadzieję w ten sposób uzyskać cenne dla przedsiębiorców informacje, które pozwolą lepiej zarządzać procesem pozyskiwania oraz wykorzystywania rekomendacji w procesie dbania o wizerunek oraz wsparcia sprzedaży – mówi Joanna Piec-Gajewska, dyrektor zarządzająca Kobold PR.
Projekt składa się z dwóch etapów. Pierwszy to ankieta, która dostępna jest na stronie Forbes.pl lub tutaj.
Respondenci odpowiadają na 8 pytań. Wśród nich jest m.in. podstawowe: „Czy zwracają Państwo uwagę na referencje firm?”. Uczestnicy ankiety mogą również podzielić się wrażeniami, jakie wywierają na nich przykładowe rekomendacje.
W ankiecie będzie można wziąć udział do końca sierpnia 2014.
Kolejnym etapem będzie raport, który trafi na biurka firm w całym kraju. PRoto.pl jest patronem medialnym akcji.