Twitter opublikował swoje wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2020 roku. Serwis odnotował m.in. rekordowy kwartalny wzrost liczby użytkowników codziennie korzystających z serwisu i straty w przypadku przychodów. Firma zaznacza, że duży wpływ na przedstawione dane miała pandemia koronawirusa.
Jak czytamy, przychód w pierwszym kwartale 2020 roku wyniósł 808 mln dol., co oznacza trzyprocentowy wzrost w porównaniu do tego samego okresu z poprzedniego roku. Wyniki mają odzwierciedlać ogólnoświatowy kryzys związany z koronawirusem – podzielone są na dwa okresy: od stycznia do początku marca oraz od początku marca do końca kwartału. Pierwszy przedział czasowy był zgodny z oczekiwaniami (z niewielkim spadkiem zainteresowania serwisem w Azji), a drugi stał pod znakiem kryzysu gospodarczego – m.in. do 31 marca 2020 roku przychody z reklam spadły o 21 proc. w porównani do pierwszego kwartału 2019 roku. Kryzys szczególnie dało się zauważyć w Stanach Zjednoczonych.
Źródło: investor.twitterinc.com
Serwis społecznościowy odnotował jednak straty w przypadku przychodów, które w pierwszym kwartale 2020 roku wynosiły 7 mln dol. na minusie. Jak tłumaczy Twitter, spadek związany jest ze zwiększonymi kosztami pracowniczymi oraz przychodami poniżej oczekiwań.
Firmie udało się jednak zaraportować wzrost średniej liczby dziennie aktywnych użytkowników, którym była w stanie wyświetlić reklamy (wskaźnik „Monetizable Daily Active Usage” – mDAU). W pierwszym kwartale liczba ta wynosiła 166 mln, co stanowi rekordowy wzrost w porównaniu do tego samego okresu w roku poprzednim (24 proc.). Jak tłumaczy Twitter, wynik ten spowodowany jest typowym zainteresowaniem sezonowym, wprowadzanymi ulepszeniami oraz globalnymi rozmowami na temat koronawirusa.
Jak podsumowuje Twitter, oczekiwania dotyczące wyników finansowych w kolejnych kwartałach są niepewne i obarczone ryzykiem w związku z pandemią. Serwis dodał także, że nadal będzie koncentrować się na zdrowiu i bezpieczeństwie pracowników, partnerów biznesowych i użytkowników. (ak)