sobota, 23 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościRekrutacja na… mamę

Rekrutacja na… mamę

„Szukamy mamy” – tak brzmi nazwa akcji Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce, której celem jest dotarcie do nowych opiekunów SOS. Mieliby oni stworzyć dom dla opuszczonych i osieroconych dzieci. A tych jest ich w Polsce ponad 20 tys. Ponadto, przedsięwzięcie ma przyczynić się do podniesienia świadomości na temat opieki zastępczej w Polsce.

Kreacja kampanii nawiązuje do ogłoszeń rysowanych przez dzieci – podopiecznych SOS. Przedstawia „portret pamięciowy” mamy i tym samym tworzy nietypowe ogłoszenie rekrutacyjne: „Mama nie musi być wysoka, nie musi mieć niebieskich oczu, ani czerwonej sukienki. Nie musi być idealna, bo my nie szukamy idealnej mamy”. W ramach kampanii powstał również spot, który przedstawia proces kręcenia „nieidealnej” reklamy przez grupę dzieci.

„Poprzez kampanię rekrutacyjną »Szukamy Mamy« chcemy podkreślać, że lęk przed rodzicielstwem jest czymś zupełnie normalnym – jest on oznaką odpowiedzialności, dojrzałości, troski o innych. A przecież to są właśnie cechy dobrego opiekuna. Nie szukamy »rodziców idealnych«, ale osób które chcą otworzyć swoje serce by stworzyć dom dla opuszczonych maluchów. W Wioskach SOS robimy wszystko, aby ich w tym wesprzeć, zapewnić im odpowiednią pomoc” – podkreśla Barbara Rajkowska, Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce w Polsce.

I z drugiej strony, „żadne opuszczone dziecko nie pyta o dyplomy czy ukończone kursy. Dla nich najważniejsza jest troska i rodzinne ciepło, które otrzymują od Rodziców SOS. To jest ich jedyny warunek” – zaznacza Anna Dereszowska, ambasadorka SOS.

Ogólnopolska kampania rozpoczęła się 16 maja i ma potrwać do końca roku. Akcja zakłada prowadzenie działań reklamowych w prasie i telewizji, a także organizację wydarzeń specjalnych, takich jak odsłonięcie 5 czerwca 2016 roku na warszawskim Powiślu muralu „Mamy Poszukiwanej”, stworzonego przez Good Looking Studio oraz Ogólnopolski Dzień Szukania Mamy z udziałem ambasadorek Stowarzyszenia: Natalii Kukulskiej i Anny Dereszowskiej.

Za koncepcję strategiczną i kreatywną kampanii odpowiada agencja VML Poland, za reżyserię spotu –  Mikołaj Łebkowski, zaś za realizację wideo – studio Propeller Film. (ak)

 

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj