Nowojorski oddział agencji Weber Shandwick opublikował wyniki najnowszych badań, które pokazują, w jaki sposób uzyskać przewagę nad konkurencją. Można to zrobić poprzez tworzenie programów marketingowych skierowanych do pokolenia baby-boomers (osób urodzonych w latach 1946-1964) i wykorzystując ich sieć kontaktów.
Badanie B2F przeprowadzone na 502 Amerykanach z pokolenia baby-boomers pokazało, że są oni dla siebie cennym źródłem informacji, opinii i wskazówek dotyczących konsumpcji dóbr. 6 na 10 osób (57 proc.) przyznało, że jest często proszonych o opinię na temat różnych produktów i usług, dzieje się tak przynajmniej dwa razy w tygodniu (co daje 90 razy w roku). Większość respondentów (89 proc.) chętnie wyraża swoje opinie na temat produktów i udziela wskazówek dotyczących zakupu przyjaciołom i znajomym ze swojego kręgu.
Badanie udowodniło także, że komunikacja oparta na relacji B2F ma charakter wielokierunkowy, przy czym prawie wszyscy badani (93 proc.) uważają przyjaciół ze swojego pokolenia za wiarygodne źródło informacji. Co więcej , komunikacja baby-boomers ma charakter osobisty: 84 proc. rad i rekomendacji udzielanych jest w sytuacjach typu „twarzą w twarz”, a 82 proc. przez telefon. Baby-boomers są nastawieni pro-ekologicznie. Na 42 proc. decyzji dotyczących zakupu ma wpływ polityka firmy w zakresie społecznym i środowiskowym. Dlatego, jak sugeruje raport, firmy zaangażowane w działalność prospołeczną powinny uwzględnić tę kwestię w komunikacji z obecnymi i potencjalnymi klientami, aby mieć pewność, że strategie i działania tego typu są przez nich zauważane. Badanie pokazuje także preferencje baby-boomers w zakresie technologii, upodobań korzystania z mediów, poczuciu odpowiedzialności społecznej i możliwości, jakie zapewniają serwisy społecznościowe B2F.
Więcej informacji na temat badania można znaleźć na stronie internetowej. (kk)