W czerwcu 2022 roku LinkedIn testował pierwszą wersję nowej opcji „Repost” w aktualizacjach kanału, która jest jednym ze sposobów na wzmocnienie zasięgu postu wśród odbiorców na LinkedInie.
Jak widać na przykładzie opublikowanym przez badacza aplikacji Matta Navarrę, LinkedIn chce teraz pójść o krok dalej i uczynić opcję Repost opcją domyślną, z własną ikoną na pasku funkcji każdego posta – informuje Andrew Hutchinson w socialmediatoday.com.
Źródło: linkedin.com/ Matt Navarra
W tej chwili opcje zaangażowania postu to polubienie, skomentowanie, udostępnienie i przesłanie dalej, przy czym udostępnienie ma dwie funkcje do wyboru – bezpośredniego repostowania oraz utworzenia osobnego wpisu z dołączoną do niego treścią.
W 2019 roku Chris Wetherell, który wymyślił opcję „retweet” na Twitterze, powiedział, że z perspektywy czasu żałuje tej funkcji po zobaczeniu, jak można ją wykorzystać do wzmocnienia krytyki i negatywnych opinii.
Ówczesny CEO Twittera, Jack Dorsey, również miał zastrzeżenia do tej opcji: „Zdecydowanie myślimy o konsekwencjach wszystkich działań. Retweet z komentarzem może zachęcić do większego zastanowienia przed rozpowszechnieniem.” (zd)