piątek, 22 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościReputacja ma coraz większe znaczenie dla wartości przedsiębiorstwa i wpływa na nią...

Reputacja ma coraz większe znaczenie dla wartości przedsiębiorstwa i wpływa na nią coraz więcej czynników

Reputacja stanowi 63 proc. wartości rynkowej przedsiębiorstwa – wynika z badania „The State of Corporate Reputation in 2020: Everything Matters Now” przeprowadzonego przez globalną sieć Weber Shandwick.

Jak pokazało badanie, coraz więcej jest czynników kształtujących reputację przedsiębiorstwa i, co ważne, wszystkie one są w równym stopniu istotne. Dla połowy respondentów, poproszonych o ocenę 23 czynników, które mogą mieć wpływ na reputację przedsiębiorstwa, wszystkie mają istotne znaczenie. Przyznali im w skali od 1 do 10 (gdzie 10 oznacza „ma istotny wpływ”) oceny od 8 do 10 punktów. „Ten brak rozróżnienia pokazuje, że firmy nie mogą koncentrować się już wyłącznie na kilku wybranych aspektach. Obecnie przedsiębiorstwa powinny brać pod uwagę szereg różnych czynników, traktując wszystkie jako równie istotne, począwszy od jakości pracowników i produktów, poprzez wyniki finansowe i kulturę korporacyjną, aż po etykę i wartości” – czytamy w komunikacie.

79 proc. badanych uważa, że istotny wpływ na postrzeganie firmy ma to, czy CEO komunikuje wartości przedsiębiorstwa.

Z badania wynika także, że 76 proc. menedżerów, których firmy w ciągu ostatnich dwóch lub trzech lat doświadczyły kryzysu, który wpłynął negatywnie na ich reputację, stwierdziło, że można było zapobiec tej sytuacji.

91 proc. respondentów jest zdania, że reputacja ma istotne znaczenie dla kierownictwa najwyższego szczebla (dotyczy to przede wszystkim spółek notowanych na giełdzie oraz firm o międzynarodowym zasięgu). 69 proc. wskazało, że temat reputacji był omawiany w ciągu ostatniego roku przez kierownictwo wyższego szczebla w komunikacji z pracownikami.

71 proc. respondentów potwierdziło, że zarząd przedsiębiorstwa sprawdza reputację firmy. Wykorzystywane są do tego najczęściej badania satysfakcji i zaangażowania pracowników (47 proc.), wyniki sprzedażowe i finansowe (45 proc.), badania wśród interesariuszy (40 proc.), nagrody i udział w rankingach branżowych (37 proc.), a także oceny, recenzje oraz wzrost nowych klientów (36 proc.).

Całe badanie dostępne na stronie. (mb)

O badaniu:

W badaniu „The State of Corporate Reputation in 2020: Everything Matters Now”, zrealizowanym przez Weber Shandwick we współpracy z KRC Research, wzięło udział ponad 2 tys. przedstawicieli średnich i wyższych kadr kierowniczych z 22 krajów na całym świecie, takich jak USA, Kanada, Wielka Brytania, Niemcy, Francja, Hiszpania, Australia, Japonia czy Brazylia. Poza reputacją, raport porusza również takie obszary jak kultura korporacyjna, aktywizacja osób zarządzających oraz pracowników, a także zarządzanie ryzykiem i sytuacją kryzysową.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj