Pisaliśmy niedawno o wynikach rankingu reputacji miast wojewódzkich Premium Brand 2017. W tym roku Kraków uzyskał 73 punkty, dzięki czemu zdetronizował Wrocław. W tegorocznym rankingu zajął on drugie miejsce ex aequo z Gdańskiem, otrzymawszy od ankietowanych 72 pkt. Trzeci był Poznań (71 pkt.), czwarty – Szczecin (69 pkt.). Pierwszą piątkę zamyka Warszawa, która uzyskała 68 pkt.
Dr Tomasz Baran z Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego w rozmowie z serwisem informacyjnym Newseria Biznes komentuje wyniki zestawienia.
„Na zmianę lidera rankingu wpływ mogły mieć wydarzenia medialne związane z Wrocławiem, przede wszystkim głośna sprawa Igora Stachowiaka. To pokazuje, że jedna ze składowych, czyli atmosfera medialna wokół miasta, może pociągnąć wskaźnik reputacji w dół” – twierdzi ekspert.
Zdaniem dra Tomasza Barana dobra reputacja miasta może przyciągać nie tylko osoby poszukujące pracy, lecz także inwestorów, którzy mogą wówczas chętniej lokować w nim swoje projekty.
„Reputacja to dziś jeden z ważniejszych wskaźników, na które zwłaszcza w dobie marketingu, który wyszedł poza produkty i usługi, samorządy powinny zwracać uwagę, i na którym liderzy odpowiedzialni za zarządzanie miastem powinni się skupiać” – mówi w rozmowie ze źródłem naukowiec z Uniwersytetu Warszawskiego.
Według dra Tomasza Barana samorządowcy powinni zadbać o odpowiednią komunikację z mediami, która może być kluczowa – czytamy.
„Nieocenianą rolę odgrywa zarządzanie komunikacją z mediami, czyli profesjonalna osoba lub sztab osób, które zajmują się analizą bieżącego wizerunku miasta i kontaktem z mediami w celu promowania tego miejsca w mediach. Za tym idą zorganizowane akcje promocyjne oraz dbałość o to, by dokonania miasta i jego inwestycje były odpowiednio eksponowane, a najlepszym przekaźnikiem informacji o mieście są jego mieszkańcy” – podsumowuje ekspert. (pk)