poniedziałek, 23 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościRMF FM kolejny raz liderem rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów

RMF FM kolejny raz liderem rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów

Według najnowszego raportu Instytutu Monitorowania Mediów (IMM) najbardziej opiniotwórczym medium lutego 2022 jest stacja RMF FM z wynikiem prawie 2,4 tys. cytowań w innych mediach. Na drugim miejscu znalazł się portal Onet, na którego informacje inne redakcje w kraju powoływały się 2,2 tys. razy, a podium zamyka Wirtualna Polska z liczbą 2 tys. wzmianek w innych tytułach. Wzrost o jedenaście pozycji i tym samym powrót do rankingu ogólnego zyskuje Polskie Radio 24 (1,2 tys.).

W zestawieniu TOP15 najczęściej cytowanych tytułów mediowych w Polsce niezmiennie największy udział ma prasa – 33 proc., reprezentowana przez takie media jak Rzeczpospolita, Super Express, Fakt, Gazeta Wyborcza i Dziennik Gazeta Prawna. Telewizja w lutym to 27 proc. udziału w rankingu ogólnym – TVN24, Polsat News, TVN i TVP Info. Po 20 proc. mają portale internetowe, w kolejności Onet, Wirtualna Polska i Interia oraz radio – RMF FM, Polskie Radio 24 i Radio ZET.

RMF FM liderem najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce

Pierwsze miejsce ponownie zajmuje stacja RMF FM, na którą inni dziennikarze w kraju powoływali się w lutym prawie 2,4 tys. razy. Widoczny wzrost w liczbie cytowań stacja odnotowała już na początku lutego, kiedy minister rolnictwa i rozwoju wsi Henryk Kowalczyk na antenie radia zdementował doniesienia o jego rzekomej kandydaturze na stanowisko ministra finansów. Jak podaje IMM, dotarcie cytowalności stacji w lutym wyniosło ponad 121 mln kontaktów z przekazem, co potwierdza, że każdy Polak powyżej 15 roku życia mógł spotkać się z informacjami pochodzącymi z tego okresu od RMF FM minimum 3 razy. Na drugim miejscu znajduje się portal Onet z liczbą 2,2 tys. powołań, a podium zamyka Wirtualna Polska (2 tys. wzmianek). O pięć pozycji awansowali Super Express i Fakt, zajmując kolejno piąte i dziewiąte miejsce. Ze wzrostem o jedenaście oczek do zestawienia ogólnego powraca Polskie Radio 24, które wyraźny skok cytowań odnotowało w połowie lutego, głównie za sprawą wywiadu z szefem PiS Jarosławem Kaczyńskim.

Raport IMM najbardziej opiniotwórcze media luty 2022

Na podium zestawienia prasy awansują Super Express i Fakt

Rzeczpospolita niezmiennie jest liderem wśród tytułów prasowych, tym razem z wynikiem 1,7 tys. cytowań w innych mediach. Na drugie miejsce awansował Super Express, na który dziennikarze innych redakcji powoływali się 1,3 tys. razy. Podium z awansem o trzy miejsca i wynikiem 1,1 tys. wzmianek zamyka Fakt, w którym ukazał się wywiad z Adamem Niedzielskim. Minister zdrowia poinformował w nim, że rząd planuje stopniowo odchodzić od restrykcji związanych z pandemią COVID-19, w tym od obowiązku noszenia maseczek, oraz planuje przywrócić poprzedni system funkcjonowania życia społecznego i gospodarczego. O trzy oczka w górę zmieniła się pozycja „Wprost”, który w lutym z wynikiem 209 cytowań zamyka zestawienie najbardziej opiniotwórczych mediów prasowych. Tygodnik jako pierwszy poinformował o niezadowoleniu w partii opozycyjnej w związku z zagranicznym wyjazdem marszałka Tomasza Grodzkiego wraz z senatorami do Miami.

Raport IMM najbardziej opiniotwórcze media luty 2022

TVN24 ponownie numerem jeden wśród stacji telewizyjnych

Pozycję pierwszą w kategorii najbardziej opiniotwórczych stacji telewizyjnych utrzymuje TVN24 z wynikiem 1,1 tys. powołań. Na antenie ukazała się między innymi rozmowa z ministrem zdrowia Adamem Niedzielskim, który podkreślił, że popiera hipotezę o końcu pandemii. Pod koniec lutego natomiast, kiedy Rosja zaatakowała Ukrainę, redakcja TVN24 zapytała Marka Brzezinskiego, co oznacza ta sytuacja dla niego jako ambasadora kraju, który graniczy z Ukrainą. W swojej odpowiedzi zapewnił on, że Polska jest bezpieczna – jego słowa były następnie licznie cytowane w innych polskich mediach. Na drugim miejscu znalazł się Polsat News cytowany w lutym 785 razy, a podium tym razem zamyka TVN z liczbą 697 wzmianek w innych tytułach. Canal+ powraca do rankingu stacji telewizyjnych, plasując się na siódmym miejscu.

Raport IMM najbardziej opiniotwórcze media luty 2022

Na prowadzeniu wśród stacji radiowych RMF FM, Polskie Radio 24 i Radio ZET

Na czele rankingu najbardziej opiniotwórczych stacji radiowych, podobnie jak w poprzednich miesiącach, plasuje się RMF FM z wynikiem prawie 2,4 tys. cytowań w innych mediach. Na miejsce drugie awans odnotowuje Polskie Radio 24, a Radio Zet z liczbą 999 powołań zamyka podium lutowego zestawienia. Zaraz za nim, ze wzrostem o jedno oczko, pojawia się Radio Plus, na którego antenie rzecznik resortu zdrowia Wojciech Andrusiewicz powiedział, że 1 marca nie zostaną wprowadzone obowiązkowe szczepienia dla służb mundurowych i nauczycieli. Zastrzegł jednak, że nie oznacza to całkowitej rezygnacji z ustanowienia obowiązkowych szczepień dla tych grup zawodowych. Awanse o dwa miejsca w rankingu odnotowały również stacje TOK FM i Radio Gdańsk.

Raport IMM najbardziej opiniotwórcze media luty 2022

Najbardziej opiniotwórcze portale to niezmiennie Onet, Wirtualna Polska i Interia

Na pierwszym miejscu w rankingu portali internetowych utrzymuje się Onet, na którego informacje dziennikarze innych tytułów mediowych powoływali się w lutym 2,2 tys. razy. Portal donosił wówczas między innymi o otrzymaniu przez posłów zwrotu części pieniędzy, które wcześniej mieli stracić przez zmiany podatkowe w Polskim Ładzie. Na drugim miejscu znalazła się Wirtualna Polska z wynikiem 2 tys. powołań. Oba portale w ostatnim tygodniu lutego intensywnie informowały również o ataku zbrojnym Rosji na Ukrainę, prowadząc na swoich głównych stronach relacje na żywo. Pozostałe media w swoich materiałach licznie odnosiły się do informacji publikowanych przez wspominane wyżej tytuły. Podium jak dotychczas zamyka Interia, tym razem z liczbą 1,2 tys. odwołań w innych mediach. Awans w zestawieniu portali w lutym odnotowały Pudelek, Gazeta.pl i Plejada.

Raport IMM najbardziej opiniotwórcze media luty 2022

„Viva” awansuje na pierwsze miejsce wśród tygodników i dwutygodników

Magazyn „Viva” z wynikiem 284 cytowań w lutym zajmuje pierwsze miejsce w rankingu tygodników i dwutygodników. Na łamach dwutygodnika ukazał się wywiad z Borysem Szycem i jego żoną, w którym opowiedzieli o swojej relacji na przestrzeni lat. Na drugim miejscu „Sieci” z liczbą cytowań 275, a wzrostem o dwa miejsca pozycję na podium zagwarantował sobie tygodnik „Wprost”. Również o dwa oczka awansował „Newsweek”, który 23 lutego poinformował o planowanej na pełną skalę inwazji Rosji na Ukrainę przewidywanej wówczas w ciągu 48 godzin.

Raport IMM najbardziej opiniotwórcze media luty 2022

„Forbes” powraca na pierwsze miejsce w zestawieniu miesięczników i dwumiesięczników

„Forbes” z wynikiem 174 cytowań powraca na pierwsze miejsce wśród najbardziej opiniotwórczych miesięczników i dwumiesięczników. Drugą pozycję zajmuje miesięcznik „Perspektywy” z liczbą 123 powołań, a podium zamyka „Twój Styl” wzmiankowany 106 razy. W zestawieniu pojawiają się niezmiennie magazyn „Press” (93) i „Zwierciadło” (54).

Raport IMM najbardziej opiniotwórcze media luty 2022

Rankingi mediów ekonomiczno-biznesowych bez zmian

Na podium najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno–biznesowym niezmiennie utrzymują się Rzeczpospolita i Dziennik Gazeta Prawna, na które inne redakcje w kraju powoływały się między innymi w sprawie doniesień o niższych wypłatach dla nauczycieli w związku z Polskim Ładem. Na trzecim miejscu, podobnie jak w styczniu, uplasował się Puls Biznesu. TOP5 najbardziej opiniotwórczych portali o profilu biznesowym, tak samo jak w zeszłym miesiącu, tworzą Money, Business Insider Polska, Bankier, 300gospodarka i Wnp.

Raport IMM najbardziej opiniotwórcze media luty 2022

Gazeta Krakowska liderem wśród mediów regionalnych

Z awansem o trzy miejsca na prowadzenie wysuwa się Gazeta Krakowska cytowana w lutym przez inne media 92 razy. Na drugim miejscu ze wzrostem o sześć oczek uplasowało się Radio Gdańsk między innymi za sprawą wywiadu z prezesem PKN Orlen Danielem Obajtkiem, w którym powiedział on, że połączenie Orlenu i Grupy Lotos jest realne jeszcze w pierwszej połowie bieżącego roku. Radio Kraków zamyka podium rankingu z wynikiem 72 wzmianek w innych mediach. Powołania dotyczyły między innymi rozmowy z marszałkiem Małopolski Witoldem Kozłowskim, który skomentował sprawę odwołania dyrektora Teatru Słowackiego w Krakowie. Czwarte miejsce zajmuje Dziennik Wschodni (53), a piąte Głos Wielkopolski (51).

Raport IMM najbardziej opiniotwórcze media luty 2022

PEŁNY RAPORT NA STRONIE

O badaniu:

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 31 295 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1-28 lutego 2022 roku.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj