Amerykański dziennik The Washington Post od roku wykorzystuje piszącego robota o nazwie Heliograph do tworzenia tekstów dziennikarskich, takich jak krótkie raporty i depesze informacyjne – czytamy na businessinsider.com.pl. Jak informuje portal, testy sztucznej inteligencji rozpoczęły się rok temu i od tego czasu powstało już 850 artykułów.
Treści tworzone przez Heliographa na początku dotyczyły igrzysk olimpijskich w Rio, a następnie wyborów prezydenckich w Stanach Zjednoczonych (powstało 500 tekstów na ten temat, które wygenerowały 500 tys. odsłon). Przed kampanią robot pomagał też w badaniu przedwyborczych trendów i informowania o nich dziennikarzy. Służył także do publikowania postów na Twitterze – informuje Business Insider Polska.
Jak czytamy, The Washington Post zapowiada dalsze wykorzystywanie sztucznej inteligencji – m.in. do przewidywania trendów finansowych, analizy big data czy obsługi informacji aktualizowanych. „Redakcja wciąż stara się sprecyzować, jakie przełożenie na zarobki tytułu i ogólne rynkowe powodzenie może mieć zastosowanie Heliographa na szerszą skalę” – informuje Jeremy Gilbert, jeden ze strategów amerykańskiego dziennika.
(bm)