Kluczem do sukcesu social mediowej kampanii jest urozmaicenie – pisze Susan Payton w cision.com. Aby dotrzeć bowiem do szerokiego kręgu odbiorców, ważne jest, by publikować treści różnego rodzaju.
Użyteczna dla odbiorców treść powinna stanowić znaczną część – ponad 45 proc. – wszystkich publikowanych w mediach społecznościowych materiałów. Ten typ contentu nie pochodzi z osobistego bloga. Jeśli na przykład sprzedajesz produkty z branży healthcare, to post może dotyczyć niebezpieczeństwa związanego z niedoborem melatoniny czy zawierać instrukcję, jak zrobić zielone smoothie – zaznacza Payton. Jak czytamy, ostatecznie może być to artykuł czy wpis na blogu na temat, którym interesują się odbiorcy.
Twoje własne treści również powinny być wartościowe dla czytelników – podkreśla autorka tekstu. Aby zwiększyć ruch na blogu, podziel się ciekawostkami, które odbiorcy znajdą w twoim artykule, takie jak statystyki czy cytaty. To, jak często będziesz udostępniał ten rodzaj treści zależy od tego, jak często publikujesz. Powinieneś jednak starać się, by stanowiła ona ok. 15-25 proc. całego contentu. Co więcej, udostępniaj kilka razy tę samą treść, wtedy więcej osób ją zobaczy – czytamy.
Social media dają możliwość prowadzenia sprzedaży, pozwalają bowiem na prowadzenie działań promocyjnych. Treści promocyjne powinny stanowić 20-25 proc. całego contentu. Spraw, by były unikalne i nie publikuj tej samej treści we wszystkich kanałach.
Media społecznościowe sprzyjają prowadzeniu rozmów. Posty je rozpoczynające i tym samym zawierające zdanie typu „Dziękuję za udostępnienie mojego postu!” albo prowokujące do pogłębionej dyskusji o branży powinny stanowić, według Payton, 10-15 proc. Choć ten odsetek zależy od tego, jak często komentuje się tematy związane z marką i zwraca się do niej bezpośrednio. Autorka radzi, by monitorować, co ludzie mówią o marce i szybko odpowiadać.
Newsy firmowe – to kolejny rodzaj treści, którym firmy chcą dzielić się z followersami. Ten typ contentu jest niezbędny, ale częstotliwość jego publikacji nie powinna przekraczać 5 proc. Na wszelkie możliwe sposoby linkuj do informacji prasowych, udostępniaj wideo albo po prostu „szerz dobre słowo” – namawia Payton. Na koniec czytamy, że firmy powinny potrafić odpowiedzieć na pytanie odbiorcy: „co w tej marce jest dla mnie?”
Susan Payton jest szefową Egg Marketing & Communications, firmy specjalizującej się w content writingu i zarządzaniu social mediami. (ak)