sobota, 11 stycznia, 2025
Strona głównaAktualnościROI w FB: tylko 34 proc. marketerów uważa swoje działania za skuteczne

ROI w FB: tylko 34 proc. marketerów uważa swoje działania za skuteczne

92 proc. marketerów przyznaje, że media społecznościowe odgrywają znaczącą rolę w prowadzeniu biznesu. Zaś tylko 34 proc. z nich uważa, że ich działania w Facebooku są skuteczne – wynika z najnowszego „2014 Social Media Marketing Industry Report”.

Nieprzerwanie Facebook (94 proc. ankietowanych) okazał się najczęściej wykorzystywanym portalem społecznościowym. W pierwszej piątce znalazły się także: Twitter (83 proc.), LinkedIn (71 proc.), YouTube (57 proc.) oraz blog (55 proc.). O wiele mniejsze zainteresowanie odnotowują takie serwisy, jak: Snapchat (1 proc.), podcasting (6 proc.), platformy typu Vine (9 proc.), Forsquare (12 proc.). W porównaniu do zeszłego roku większym uznaniem marketerów cieszy się blogowanie (z 55 proc. do 58 proc.) oraz Instagram (18 proc. do 28 proc.). A jak z mierzeniem efektów pracy (ROI)? Jedynie 37 proc. respondentów przyznało, że jest w stanie zmierzyć ROI. 28 proc. z nich stwierdziła, że nie może podać takich wskaźników.

Prawie połowa ankietowanych (47 proc.) podkreśla, że ich działania w Facebooku przynoszą oczekiwane efekty, ale – co znamienne – liczna grupa marketerów albo nie jest pewna skuteczności swoich akcji, albo nie jest z nich zadowolona. A ile czasu poświęcają na social media? Aż 67 proc. marketerów przyznało, że jest to więcej niż 6 godzin tygodniowo, a 37 proc. – powyżej 11 godzin tygodniowo. Niemała jest także grupa rekordzistów w tej kategorii – prawie 19 proc. ankietowanych stwierdziło, że ich praca w social mediach to nawet 20 godzin tygodniowo. Jednak korzyści są wymierne, bo jak zaznaczyło 92 proc. respondentów największą wartością dodaną jest zwiększona rozpoznawalność marki, zaś dla 80 proc. – większy nacisk handel. Wysoko w rankingu znalazły się także: wzrost lojalności fanów (72 proc.), informacja zwrotna o rynku (71 proc.), zwiększenie sieci kontaktów z partnerami biznesowymi (58 proc.).

Autorzy „2014 Social Media Marketing Industry Report” zapytali o plany marketerów, jeśli chodzi o pracę w social mediach. 68 proc. odpowiedziała, że chce wzmocnić swoją aktywność na blogu, na YouTube’ie (67 proc.), Twitterze (67 proc.) LinkedInie (64 proc.) i Facebooku (64 proc.).

Cały raport dostępny tutaj.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj