Pojawiają się głosy, że w 2015 roku Facebook pokona Google’a. Co ma być tego przyczyną? Atlas oraz nowe geotargetowanie dla biznesu – czytamy w magazynie Brief.
Dzięki kupionej od Microsoft sieci Atlas Facebook będzie mógł zaatakować główne źródło dochodów Google’a – reklamy w serwisach zewnętrznych. Google w 2013 roku zarobił na reklamie z serwisów zewnętrznych 13,2 mld dolarów. W 2015 roku Facebook przejmie część tych dochodów – podaje Brief. Targetowanie Facebooka opiera się bowiem nie na zawodnych ciasteczkach, ale na Facebook ID. Reklamy Facebooka mogą śledzić użytkownika na różnych platformach. Istnieje możliwość zmierzenia, gdzie klient szuka produktu, a gdzie go kupuje.
Facebook chce wpływać także na sprzedaż offline dzięki dokładnemu określeniu, gdzie znajduje się użytkownik. „W internecie pojawiła się informacja, że w 2015 roku firmy/lokale usługowe będą mogły docierać ze swoją reklamą do osób, które fizycznie znajdują się w odległości mili od ich sklepu” – czytamy.
Taka forma reklamy będzie skuteczniejsza niż ta od Google’a – będzie wzbudzała potrzebę i zainteresowanie, a nie pojawiała się wtedy, gdy szuka się czegoś konkretnego. Oprócz tego, że na urządzeniach mobilnych 80 proc. czasu spędza się w serwisach społecznościowych, ta forma reklamy ma dotrzeć też do użytkowników stacjonarnych – większość podaje miejsce zamieszkania.
Badania comScore, przeprowadzone w USA, pokazują, że targetowanie w odległości mili połączone z Facebook ID daje serwisowi przewagę nad Google. Pod kątem czasu spędzonego przez użytkownika w poszczególnych aplikacjach, żadna nie jest w stanie dotrzymać kroku Facebookowi. (mb)