sobota, 11 stycznia, 2025
Strona głównaAktualnościRok wizerunkowych wpadek gigantów

Rok wizerunkowych wpadek gigantów

Jak informuje Dziennik Gazeta Prawna, rok 2010 nie był dobrym rokiem dla wielkich koncernów i ich PR-owców. Mnóstwo firm wydało krocie, aby ratować wizerunek. Sytuacji kryzysowej nie uniknął nawet… Facebook.

Jak czytamy, „przegranym roku” okazał się brytyjski koncern BP. Kwietniowa eksplozja platformy wiertniczej, w której zginęło 11 osób, spowodowała gigantyczne straty finansowe i wizerunkowe. Duże problemy miał również japoński producent samochodów Toyota, którego pojazdy utraciły miano niezawodnych po tym, jak okazało się, że 8 mln spośród nich ma wadliwą konstrukcję pedału gazu. Do korowodu firm dotkniętych kryzysem z powodu różnego rodzaju produkcyjnych usterek dołączyły również: Apple, Rolls-Royce oraz Johnson & Johnson. Powołując się na opinie ekspertów, autor artykułu podkreśla, że wszystkim najbardziej zaszkodziły działania kierownictwa, które zamiast przyznać się do błędu usiłowało go ukryć lub zminimalizować.

Z sytuacją kryzysową miał w 2010 r. również do czynienia lider mediów społecznościowych Facebook. W USA i Europie oskarżono go o brak dostatecznej ochrony prywatności użytkowników. Podobne problemy miał w Niemczech i Hiszpanii Google w związku z wprowadzeniem usługi Street View. (iw)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj