Facebook chce w 2019 roku zaostrzyć zasady dystrybucji reklam politycznych w kolejnych krajach – dowiedziała się agencja Reutersa, której informacje podaje portal wersm.com. Zmiany mają zostać wprowadzone także w krajach Unii Europejskiej, które w maju będą wybierać europarlamentarzystów.
W związku z wyborami prezydenckimi w Nigerii, jeszcze w styczniu 2019 roku tylko reklamodawcy zarejestrowani w kraju będą mogli dystrybuować reklamy wyborcze – czytamy w źródle. To podobne rozwiązanie do tego, które Facebook wprowadził w maju zeszłego roku w Irlandii. Podobne zasady zostaną wprowadzone w lutym 2019 roku na Ukrainie, gdzie miesiąc później wybierany ma być nowy prezydent. Indie, które na wiosnę wymienią posłów w parlamencie, otrzymają wcześniej dostęp do archiwum reklam politycznych, ostatnio wprowadzonego m.in. także w Wielkiej Brytanii.
Z kolei informację o zmianach w UE podał Reutersowi Rob Leathern, Director of Product Management Facebooka. Nowe regulacje będą się różnić w poszczególnych krajach, ponieważ będą dostosowywane do lokalnych ustaw, ustaleń z rządami i organizacjami obywatelskimi. W wiadomości nie było jednak szczegółów dotyczących konkretnych państw.
Facebook do końca czerwca 2019 roku chce jednak zaktualizować generalne zasady dla reklamodawców – dowiedział się też Reuters. Ich kształt ma jednak zostać wypracowany w ciągu najbliższych miesięcy. (mp)