„Stworzenie uniwersalnego przekazu, który odwołuje się indywidualnie do człowieka i podpowiada mu, jak można zmienić świat na lepszy – to klucz do sukcesu kampanii społecznych” – pisze na łamach Outdoor Media Paweł Zieliński z PRO Media House.
W artykule na temat outdoorowych kampanii społecznych przytacza on kilka przykładów ciekawych case’ów, które okazały się niemałym sukcesem dla ich twórców. Opisuje on akcje związane z obchodzeniem Światowego Dnia ziemi, czy organizowaną przez Ogilvy London na zlecenie brytyjskiego Departament of Health/ Center Research akcję „Smoke is a Poison Tanker”.
Poza tym autor stwierdza, że szum informacyjny, który tworzą komercyjne działania reklamowe sprawia trudności w przebiciu się z przekazem kampanii społecznej, który nie zawsze jest łatwy i przyjemny dla odbiorcy. Dodaje również, że „kampania społeczna ma szanse na powodzenie, gdy zwraca się do danej osoby w sposób bezpośredni, zmusza do myślenia, wytrąca na chwilę ze spokojnego światopoglądu (…), a przede wszystkim odwołuje się do emocji i uczuć drzemiących w człowieku”. (mk)