sobota, 23 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościRola PR-u inwestycyjnego

Rola PR-u inwestycyjnego

Jakub Piś w magazynie Marketing&More pisze o znaczeniu PR-u inwestycyjnego. Autor zauważa, że „Inwestorzy nie darzą miłością spółek, wokół których panuje cisza informacyjna. W ich ocenie często może być to cisza przed burzą”, dlatego właściwe prowadzenie komunikacji przez firmy jest tak szczególnie istotne.
Autor artykułu przypomina o ograniczeniach, dotyczących komunikacji tej branży, które zawarte są przede wszystkim w ustawie o obrocie papierami wartościowymi oraz w innych rozporządzeniach. Ograniczenia dotyczą przede wszystkim czasu publikacji raportów bieżących i sprawozdań oraz ilości publikowanych informacji (nie można ujawniać więcej danych, niż w prospekcie emisyjnym).Część spółek, w związku z tymi ograniczeniami prawnymi, wybiera strategię milczenia. Jednak autor stwierdza, że: „Umiejętne pielęgnowanie relacji z inwestorami jest wyrafinowaną sztuką, która skutecznie buduje pozytywny wizerunek giełdowego przedsiębiorstwa”.
Dziennikarz podkreśla znaczenie systematycznej komunikacji z rynkiem i to niesprowadzonej jedynie do obowiązkowych sprawozdań o wynikach. Cytowany Grzegorz Pastwa, specjalista ds. PR w Techmeksie, mówi: „Często spółki nie wykorzystują w materiałach PR informacji o swoim otoczeniu, klientach, osiągnięciach biznesowych. Dla dziennikarzy również takie informacje są bardzo przydatne i stwarzają możliwość napisania lepszego, obszerniejszego artykułu niż tylko suchej notatki, zawierającej tylko wynik finansowy”. (psp)

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj