środa, 8 stycznia, 2025
Strona głównaAktualnościRoland Klein: czym jest profil emocjonalny?

Roland Klein: czym jest profil emocjonalny?

Reputacja to niematerialne aktywa wykraczające poza produkty i usługi, które decydują o tym, czy ludzie chcą z nami współpracować, czy nie. Niektórzy nazywają to wizerunkiem, inni – profilem emocjonalnym. Generalnie można to sprowadzić do stwierdzenia, że dobra reputacja ułatwia funkcjonowanie na rynku, podczas gdy zła reputacja może czasem pozbawić firmę możliwości skutecznego działania.

Można także powiedzieć, że reputacja to suma wielu wartości firmowych oraz sposobu jej postrzegania. Aby się dowiedzieć, jaką reputacją cieszy się firma wystarczy odpowiedzieć sobie na kilka, wydawać by się mogło prostych, pytań: czy firma jest rzetelnym partnerem? Czy jej produkty i usługi są najwyższej jakości i czy pracownicy są motywowani satysfakcją klienta? Czy firma jest wiarygodna, czy można jej zaufać i czy uczciwie traktuje swoich dostawców i pracowników? Czy ludzie uważają firmę za wartościowego członka społeczeństwa o wysokich standardach etycznych i odpowiedzialnym sposobie zarządzania?

Oczywiście łatwiej jest zmierzyć wielkość sprzedaży czy marżę zysku, jednak jestem przekonany, że wszystko, co kosztuje pieniądze i energię, należy mierzyć, aby firma zobaczyła, że opłaciło się zainwestować w budowanie reputacji. Dlatego między innymi trzeba to robić systematycznie. A żeby to zrobić, trzeba przeanalizować różne siły napędowe reputacji w organizacji. Proces ten trwa lata i nigdy się nie kończy, jak i każda inna działalność, która decyduje o sukcesie lub porażce spółki.

Warto pamiętać, że reputacja ma ogromne znaczenie w sytuacji kryzysu. Co więcej: im bardziej dojrzała gospodarka, tym ważniejsze stają się standardy moralne i tym mniej konsument jest skłonny wybaczyć. Każdy konsument chce otrzymać za swoje pieniądze najlepszą jakość. Jednak, jeśli sukienka, którą klient kupuje za wysoką cenę, jest szyta przez hinduskie 10-letnie dzieci, wówczas trzeba najpierw zmierzyć się z dylematem moralnym, który bardzo szybko może przerodzić się w problem dotyczący sprzedaży.

10 grudnia 2013 roku Roland Klein, wystąpi konferencji „Bezcenna reputacja – chroni, mobilizuje, sprzedaje!” organizowanej przez Harvard Business Review Polska oraz MSLGROUP w warszawskim hotelu Hyatt, na której przedstawi, w jaki sposób największe światowe firmy budują reputację, a także jakie korzyści biznesowe są efektem tych działań. Więcej informacji o konferencji http://konferencje.hbrp.pl/reputacja/

Roland Klein w firmie Ericsson pełnił funkcję wiceprezesa w Londynie i Sztokholmie, gdzie był członkiem zespołu kierowniczego ds. światowej komunikacji korporacyjnej grupy, zarządzał komunikacją w Daimler-Benz / DaimlerChrysler. W latach 1980–1992 był dziennikarzem zajmującym się tematyką finansową we Frankfurter Allgemeine Zeitung, Börsen–Zeitung oraz managerem

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj