Rosyjski oddział Burger Kinga twierdzi, że film „To” (ang. „It”) jest reklamą konkurencyjnej sieci restauracji McDonald’s. Zdaniem przedstawicieli firmy, klaun Pennywise występujący w horrorze kojarzy się z postacią Ronalda McDonalda i w związku z tym domagają się oni wycofania produkcji z kin – informuje brytyjski portal BBC.
Jak czytamy dalej, marka złożyła już zażalenie do Federalnego Urzędu Antymonopolowego Rosji (ang. FAS – Russia’s Federal Antimonopoly Service), w którym zwraca uwagę na „uderzające podobieństwo” postaci do wizerunku McDonalda. W skardze wynotowano główne cechy wspólne, takie jak: kolory, w jakich prezentuje się Pennywise oraz balony używane przez niego jako wabik na dzieci. Rosyjski Burger King twierdzi, że to działanie reklamowe na korzyść jego rywala – podaje bbc.co.uk.
Jak czytamy w serwisie, FAS już przygląda się sprawie, jednak w oświadczeniu udzielonym portalowi Hollywood Reporter organizacja sugeruje, że „trudno będzie udowodnić jakąkolwiek celową promocję McDonalda w tym filmie”. Jeden z przedstawicieli Urzędu stwierdził w rozmowie z hollywoodreporter.com: „Nie możemy być zaniepokojeni treścią filmu, ponieważ pisarz (chodzi o Stephena Kinga, autora książki, na podstawie której powstała adaptacja – przyp. red.) oraz dyrektor mają swoje własne, kreatywne rozumienie każdej postaci”. Zapewnił jednocześnie, że agencja przyjrzy się, czy produkcja zawiera jakiekolwiek reklamy i czy zastosowano w niej lokowanie produktu.
Podczas gdy rosyjski Burger King traktuje sprawę poważnie, niektórzy internauci w mediach społecznościowych nie podzielają stanowiska sieci – zauważa bbc.co.uk. „Wydaje mi się, że to kierownik Burger Kinga w Rosji powinien zagrać Pennywise’a” – stwierdził ironicznie jeden z rosyjskich użytkowników Facebooka.
Jak napisał w ubiegłym tygodniu portal BBC, film „To”, którego premiera odbyła się we wrześniu 2017 roku, zarobił już 266 milionów dolarów na całym świecie, z czego 14 milionów – w Rosji.
Zdjęcie główne: screen ze strony bbc.co.uk
(bm)