„Współczesne działania PR nie mogą oznaczać jedynie generowania krótkotrwałego rozgłosu wokół danej marki. Kluczową sprawą jest pozyskanie zaufania klientów” – pisze w Gazecie Finansowej Dorota Kaźmierska z agencji Sigma International. I za przykład godny naśladowania podaje rowerowy fanpage bankowy.
Kampania pod patronatem jednego z banków, którego nazwy Kaźmierska w tekście nie wymienia – okazała się według niej „niezwykle skuteczna” i „spotkała się z bardzo dobrym przyjęciem odbiorców”. Strona zgromadziła już blisko 200 tyś. fanów, czyli ponad dwukrotnie więcej niż najpopularniejszy z tradycyjnych bankowych fanpage’ów – czytamy w dzienniku. Według raportu firmy Outbox, na który powołuje się wicedyrektor Sigmy, wiarygodność tego banku, jako przyjaznego rowerzystom, zwiększa aktywność instytucji poza internetem. Rowerowy fanpage ma również najwyższy zasięg spośród profili instytucji finansowych mierzony współczynnikiem „osób, które o tym mówią”, będącym wskaźnikiem rzeczywistego zainteresowania stroną – przekonuje Kaźmierska. I podkreśla: „Dzięki nowym mediom, które zapewniają interaktywność przekazów, takie hybrydowe działania łączące w sobie elementy PR i marketingu odnoszą sukces. Co istotne, angażują różne grupy odbiorców, które mają szansę uczestniczyć w różnego rodzaju inicjatywach. Nie tylko pozwalają poznać markę i jej ofertę, lecz także po prostu ją polubić”. (es)