piątek, 20 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościWiadomościRozmowy z rodziną przy świątecznym stole nie muszą być trudne. Kampania Fundacji...

Rozmowy z rodziną przy świątecznym stole nie muszą być trudne. Kampania Fundacji Nowej Wspólnoty

W grudniu 2024 roku Fundacja Nowej Wspólnoty powiadomiła o starcie nowej kampanii „Dogadajmy się w Święta!”. Akcja ma na celu pomoc społeczeństwu w odnalezieniu się w sytuacjach, kiedy rozmowy z rodziną przy świątecznym stole stają się na tyle trudne, że uniknięcie kłótni wydaje się niemożliwe.

Wawrzyniec Smoczyński, prezes Fundacji Nowej Wspólnoty podaje, że według badań 38 proc. Polaków ma w rodzinie kogoś o innych poglądach. Różnią ich zarówno kwestie polityczne i obyczajowe, jak i modele rodziny czy style życia. Smoczyński podkreśla jednak, że jest to naturalne zjawisko. W rodzinie spotykają się bowiem różne pokolenia. „Jedni mieszkają w dużych miastach, inni w mniejszych albo na wsi. Chodzi o to, jak się z tymi różnicami obchodzimy. Czy próbujemy się nawzajem zmieniać, czy szanujemy to, że ktoś żyje inaczej i ma do tego prawo” – dodaje prezes.

Aby ułatwić społeczeństwu świąteczny czas i spotkania z rodziną, fundacja przygotowała specjalną stronę internetową spokojneswieta.pl. Można tam znaleźć proste rady na Boże Narodzenie, w tym sześć wskazówek, jak dogadać się w święta, czy odpowiedzi, które można wykorzystać przy okazji często występujących podczas rodzinnych spotkań sytuacji.

Dzięki partnerstwu między FNW a Fundacją PZU, PKP Intercity i PKP SA powstał także spot, który od 12 grudnia 2024 roku pojawia się w pociągach Pendolino, Dart i Flirt, na dworcach PKP w wybranych miastach oraz w internecie. W materiale wystąpili m.in. Michał Żebrowski i Malwina Dubowska. Film jest odwzorowaniem kultowej „sceny z planszami” z filmu „To właśnie miłość”, który jest chętnie oglądany w trakcie świąt. Michał Żebrowski przychodzi z pomocą zmęczonej rodzinnymi sporami dziewczynie, którą gra Malwina Dubowska. Pokazuje jej plansze, na których widnieją napisy, takie jak „Padło już: »Kiedy dzieci?«”.

Mają one lekko humorystyczne zabarwienie, ale przywołują doświadczenia trudnych rozmów przy niejednym stole.

Źródło: youtube.com/fundacjanowejwspolnoty573

Za kreację i realizację kampanii odpowiada Grupa Nowy Ład. Projektem kierowała Marzena Szkolak, a reżyserem spotu był Dominik Radecki. (ao)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj