4,5 mld dol. – tyle będzie warty rynek mediów społecznościowych w 2016 roku. Ponadto „zastosowanie narzędzi społecznościowych w pracy to jeden z najdynamiczniej rozwijających się trendów IT” – twierdzi Przemysław Szuder, dyrektor operacyjny w polskim oddziale Microsoftu.
Na rynku pojawił się nowy serwis społecznościowy dla firm – Yammer – wprowadzony przez Microsoft. W dużej mierze jest wzorowany na Facebooku i służy do komunikacji wewnętrznej pracowników. W 2012 roku Microsoft nabył go za 1,2 mld dol., a w tym roku wprowadził go do pakietu oprogramowania biurowego Office 365 dla firm – podaje Rzeczpospolita B. Nowego programu używa już 85 proc. z listy Fortune 500. Według Szudera „badania IDC pokazują, że już dziś przychody z aplikacji tego typu wynoszą ok. 800 mln dol. A prognoza na 2016 rok wskazuje na wzrost tego rynku aż do 4,5 mld dol.”.
Z badań Microsoftu wynika, że pracodawcy blokują dostęp do social mediów swoim pracownikom. Jednak aż 60 proc. z nich korzysta na własny użytek, zaś tylko 5 proc. używa ich służbowo. Jak wykazało badanie, polscy pracownicy korzystają z takich narzędzi społecznościowych, jak: e-mail (88 proc.), czytnik kanałów RSS (73 proc.), komunikatory (39 proc.) czy serwisy społecznościowe (13 proc.). (kg)