Na portalu bizcommunity.com czytamy o przydatności narzędzia, jakim jest RSS. Pozwala ono na łatwe i natychmiastowe uaktualnianie informacji dostarczanej do klientów – subskrybentów, dziennikarzy, pracowników, inwestorów. Stworzony przez Netscape, RSS jest prostym i skutecznym narzędziem, które – zdaniem autorki tekstu Sally Falkow – będzie odgrywać główną rolę w świecie marketingu i PR-u.
Zawartość online staje się dzięki RSS-owi bardziej czytelna, w tym samym czasie pozwala lepiej sterować biznesem i szybciej przystosowywać się do zmian na rynku. Używanie RSS-u jej zdaniem jest opłacalne, bo dzięki niemu otrzymuje się tylko osobiście wybrane informacje wtedy, kiedy się je chce; bez spamu, za to z możliwością zorganizowania danych wedle własnych upodobań. Każdy biznes chce się dzielić informacjami ze swoim audytorium. Do tej pory wybór był między zamieszczaniem informacji na stronie, a mailingiem. Technologia RSS daje zdecydowanie większy wybór. (ml)