Rumunia zaprezentowała w Polsce swoje nowe hasło i logo. To część międzynarodowej kampanii tego kraju, która rozpoczęła się podczas EXPO w Szanghaju.
Symbolem wizualnym wprowadzonych zmian jest nowy logotyp Rumunii z motywem liścia oraz slogan „Explore The Carpathian Garden”. Liść ma odcienie zieleni uzupełnione elementami w kolorze niebieskim – które podkreślać mają przywiązanie do natury. Nowe logo, hasło oraz strategia promocyjna zaplanowano, by podnieść atrakcyjność turystyczną tego kraju i przyciągnąć do niego większą liczbę turystów z zagranicy
Całość została przygotowana przez rumuńską agencję THR – THS w oparciu o badania rynkowe przeprowadzone w tym kraju i ośmiu najważniejszych dla tego kraju rynkach. Wynika z niego, że sześć najlepszych produktów turystycznych Rumunii to m.in. szerokie kręgi kulturowe, natura, turystka przygody, turystyka. Właśnie wokół tych motywów skupione są działania promocyjne. (bs)