poniedziałek, 23 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościRusza kampania #Jabłonki promująca najlepsze cechy Polaków

Rusza kampania #Jabłonki promująca najlepsze cechy Polaków

5 września 2020 roku wystartowała kampania #Jabłonki, organizowana przez Fundację State of Poland. W ramach akcji promowane będą pozytywne cechy Polaków. Jest to pierwsza odsłona wieloletniego projektu, którego celem jest wzmocnienie marki Polska.

Dlaczego #Jabłonki? „Jesteśmy największym sadem Europy – chcemy, by to skojarzenie funkcjonowało w przestrzeni publicznej podobnie, jak skojarzenie Japonii z kwitnącą wiśnią” – mówią pomysłodawcy kampanii. Jak tłumaczą, jabłonie i ich owoce są obecne w Polsce od maja – gdy zakwitają drzewa – aż do września – gdy polskie jabłka są najlepsze. Kampania będzie wykorzystywać jabłko jako nośnik informacji o tym, co w Polakach najlepsze, czyli naturalność i przedsiębiorczość.

„Kampania #Jabłonki wykorzystuje niepodważalny fakt, że Polska jest największym sadem Europy, a nasze jabłka – są najsmaczniejsze na świecie. Jabłko okazało się doskonałym nośnikiem tego, co o Polsce warto mówić, co w Polsce jest najpiękniejszego. Wyjątkowy klimat ciepłych dni i chłodnych nocy sprawia, że rosnący w Polsce owoc ma szczególne walory smakowe, poszukiwane przez konsumentów na całym świecie (a nasz koncentrat soku jabłkowego jest stosowany jako dodatek do niemal każdego produkowanego soku). Owoce są dziełem naszych sadowników, którzy potrafią uprawiać u nas niemal każdy rodzaj jabłka. Mogą stanowić wzór przedsiębiorczości, ponieważ korzystają z nowoczesnych rozwiązań, a jednocześnie szanują nasze wielopokoleniowe, dobre, sadownicze tradycje. Dzięki temu nasza produkcja jabłek plasuje się na pierwszym miejscu w Europie i trzecim na świecie” – wyjaśniają organizatorzy w informacji prasowej.

W kampanii wykorzystywane będą różne przenikające się kanały komunikacji. W TVP emitowany będzie spot promocyjny (od 7 września do 7 października), a w programach śniadaniowych pojawią się wejścia tematyczne. Prowadzona będzie również kampania edukacyjna, w ramach której powstaną materiały na temat tego, jak celebrować #Jabłonki w gronie rodziny i przyjaciół. Do wybranych miast Polski pojedzie też specjalny foodtruck, oferujący jabłkowe menu.

Podjęto także współpracę z influencerami (których łączny zasięg to ponad dwa miliony odbiorców), sieciami sklepów spożywczych, popularnymi restauracjami (które na czas akcji przygotują specjalne menu sezonowe) oraz zespołem The Dumplings – na potrzeby #Jabłonek przygotowano cover utworu „Kocham Cię, kochanie moje” Maanamu.

Komunikacja i aktywacje (m.in. konkursy) prowadzone będą w mediach społecznościowych (Facebook i Instagram).

Działania w ramach akcji #Jabłonki prowadzone będą przez wiele lat – obecnie rozpisano je już do 2023 roku. Kampania rozpoczyna się w Polsce, a w kolejnych latach pojawi się także jej międzynarodowa odsłona – początkowo w krajach Trójmorza, a następnie w bardziej odległych państwach, które wybrane będą według ich znaczenia dla międzynarodowej wymiany gospodarczej Polski. Działania zagraniczne mają być zachętą do odwiedzenia Polski oraz budować odpowiedni klimat do nawiązywania międzynarodowych relacji gospodarczych. (ak)

Zdjęcie główne: youtube.com – State of Poland

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj