sobota, 26 kwietnia, 2025
Strona głównaAktualnościWiadomościRusza kampania na temat Krajowego Planu Odbudowy

Rusza kampania na temat Krajowego Planu Odbudowy

14 kwietnia 2025 roku ruszyła kampania Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej promowana hasłem „KPO. Przyspieszamy Polskę”. Inicjatywa ma za zadanie zwiększyć świadomość i poparcie Polaków dla Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Organizatorzy akcji chcą pokazać, czym dokładnie jest program, jak działa, jakie korzyści przynosi obywatelom, a także jakie konkretne projekty i inwestycje można realizować dzięki zebranym z niego środkom.

W ramach kampanii powstał specjalny spot, w którym wykorzystano motyw windy. Jak podaje ministerstwo, jest ona narracyjnym symbolem przyspieszania rozwoju Polski, czyli celu opracowania KPO.

Twórcy inicjatywy w filmie przyrównują podejmowane w ramach KPO czynności do sposobu działania windy. Według nich, realizacja programu pozwala na szybkie i skoordynowane przechodzenie przez kolejne etapy rozwoju społeczno-gospodarczego Polski – podobnie jak winda umożliwia szybkie pokonywanie wysokości w celu dotarcia na właściwe piętro. Przedstawiony w spocie kontrast z mozolnym wspinaniem się po schodach ma natomiast podkreślać różnicę między tradycyjnym tempem przemian a możliwościami, jakie daje całościowe wsparcie Unii Europejskiej.

Jak zaznacza ministerstwo, winda jest otwarta dla wszystkich, dlatego w wideo pokazani są Polacy z różnych środowisk – w różnym wieku i wykonujących odmienne zawody. Organizatorom akcji zależy na tym, aby przekaz był włączający, autentyczny i bliski każdemu. Pojawiający się w materiale windziarz ma być przewodnikiem po możliwościach KPO. Jego zadaniem jest również reprezentowanie nowoczesnego i dynamicznego podejścia do rozwoju. Kolejne piętra są konkretnymi obszarami wsparcia – od żłobków, przez zieloną energię, po bezpieczeństwo kraju.

Źródło: youtube.com/KrajowyPlanOdbudowy

W przygotowanie spotu zaangażowano m.in. 9. Łódzką Brygadę Obrony Terytorialnej, Grupę Rozpoznania Obrazowego, Żłobek Miejski w Otwocku Filię Nr 1 oraz firmę Under Ant. Za koncept kreatywny oraz realizację spotu reklamowego odpowiada agencja Creative Harder.

Częścią akcji są szeroko zakrojone działania w mediach, w tym m.in. emisja w stacjach telewizyjnych (TVP 1, TVP 2, TVP Info, TVP Regionalna, Polsat, Polsat 2, Czwórka, Szóstka, TVN, TVN24 i TVN7), odcinki podcastu na platformie RMF On, a także publikacje contentowe w ogólnopolskich serwisach informacyjnych. Działania obejmą też media społecznościowe oraz aktywności ambientowe. Komunikaty będą obecne m.in. na wysoko zasięgowych platformach internetowych.

Za kreację i plan kampanii odpowiada APLAN MEDIA. Strategią i zakupem mediów zajmuje się Euvic Media. (ao)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj