sobota, 23 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościRusza kampania „Ostatni wyskok”

Rusza kampania „Ostatni wyskok”

Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego zainaugurowała dzisiaj kampanię społeczną „Ostatni wyskok”. Jej celem jest uświadomienie kierowcom i pasażerom ryzyka wynikającego z ignorowania pasów bezpieczeństwa, a także zachęcenie do zapinania pasów podczas jazdy. „Polscy kierowcy często »zapominają« o zapinaniu pasów bezpieczeństwa. Mają złudne poczucie kontroli nad tym, co może się zdarzyć na drodze. Są przekonani, że panują nad ryzykiem. Zapięcie pasów uzależniają od sytuacji na drodze.” – komentuje sytuację na polskich drogach Anna Grzęda, koordynator badań z TNS OBOP.

Z badań TNS OBOP oraz KRBRD wynika, że najbardziej narażoną na odniesienie obrażeń lub śmierć grupą są ludzie młodzi, w wieku 18-24 lat. Często mają oni już własny samochód bądź pożyczają go od opiekunów. Własne auto umożliwia im prowadzenie aktywnego trybu życia. To właśnie osoby młode najczęściej uczestniczą w wypadkach. To one również najczęściej nie zapinają pasów bezpieczeństwa i do nich skierowana jest kampania. Kwestii używania pasów bezpieczeństwa poświęcona jest strona – www.pasybezpieczenstwa.pl. Można na niej znaleźć specjalny kalkulator, który służy do obliczania masy, z jaką ciało osoby nieprzypiętej pasami uderza w znajdujące się w pobliżu przedmioty. Dla pełniejszego zobrazowania skutków wypadku osoby odwiedzające stronę mogą „wirtualnie” zapoznać się z konsekwencjami nieskorzystania z pasów, z pomocą z opcji „Symulator wypadku”.

Kampania będzie trwała do końca października. Towarzyszyć jej będą działania wspierające: intensywne kontrole policji na terenie całego kraju oraz nagłośnienie jej w mediach. Spoty będą nadawane w stacjach telewizyjnych, kinach, stacjach radiowych oraz w internecie. Ponadto reklamy zostaną umieszczone na autobusach, billboardach, wyświetlaczach LCD na stacjach benzynowych oraz na ulotkach wkładanych za wycieraczki samochodów. Kampanię reklamową na potrzeby akcji przygotowały Agencja Euro RSCG Warsaw, przy współpracy z ROM i agencją reklamową Lapam z Izraela. Za działania PR i pozyskanie wsparcia dla kampanii wśród niezależnych instytucji odpowiedzialna jest agencja Sensors PR. Dodatkowo kampanię poparł Krajowy Duszpasterz Kierowców, korporacje taksówkowe, a także Wojewódzkie Ośrodki Ruchu Drogowego.


ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj