Związek Polskich Producentów Handlu i Usług w kwietniu 2020 roku rozpoczął kampanię społeczną #RatujmyPolskieMiejscaPracy. Celem akcji jest zwrócenie uwagi na to, że w związku z pandemią setkom tysięcy osób grozi utrata pracy, a więc też środków do życia. Związek apeluje do władz o interwencję i wprowadzenie nowych regulacji prawnych, które pozwolą uchronić miejsca pracy.
Po zamknięciu sklepów w związku z wprowadzeniem zagrożenia epidemicznego polskie firmy z dnia na dzień utraciły zdolność dalszego funkcjonowania. Wiąże się to z drastycznym spadkiem przychodów oraz trudnościami w pokrywaniu zobowiązań, a także niesie za sobą ryzyko upadłości, a tym samym zamknięcia miejsc pracy czy braku zamówień dla kolejnych podwykonawców i innych firm współpracujących. ZPPHiU wypracował postulaty, o które walczy. Jak podkreśla, w obecnej sytuacji konieczne jest „natychmiastowe wsparcie ze strony państwa polskiego”.
W ramach kampanii powstał film, w którym głos zabrali przedstawiciele różnych firm.
„Film to nasz wspólny głos, wyraz troski ludzi na wszystkich szczeblach i o przeróżnych profesjach, których za chwilę dotknie fala zwolnień wynikających z bankructw polskich firm handlowych i usługowych” – komentuje zarząd ZPPHiU. „Oprócz naszych związkowych starań na najwyższym szczeblu nadal pracujemy nad rozwiązaniami dotyczącymi naszej wspólnej przyszłości, chcieliśmy wyrazić głośno nasze obawy, ale też nadzieje, że solidarne działanie jeszcze może pomóc. Stąd pomysł na film, który zobaczą wszyscy Polacy, których tak bardzo ten temat dotyczy” – dodaje zarząd ZPPHiU.
Film pojawił się na stronie związku, na jego kanale na YouTubie oraz w kanałach społecznościowych firm zrzeszonych.
Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług zrzesza blisko 200 firm, w których zatrudnienie znajduje ponad 200 tys. pracowników. Ci pracodawcy od ponad miesiąca występują o wsparcie ze strony państwa – związek konsoliduje wysiłki właścicieli firm i stara się o wypracowanie rozwiązań legislacyjnych. (mb)